9 mld euro vor fi investiţi în infrastructură portuară, infrastructură militară, de retail comercial, energie şi infrastructură hotelieră în Constanța

9 mld euro vor fi investiţi în infrastructură portuară, infrastructură militară, de retail comercial, energie şi infrastructură hotelieră în Constanța
© imagine simbol

După creşterea traficului cu 22,5% până la 92,5 mil. tone în 2023, Portul Constanţa are în derulare investiţii de 1 mld. euro.

Proiectul de 1 mld. euro pentru o nouă autostradă care va conecta Constanţa de Olimp a intrat în linie dreaptă ♦ La Mihail Kogălniceanu sunt în dezvoltare investiţii de 2,5 mld. euro într-un minioraş NATO, care va găzdui 10.000 de soldaţi şi familiile acestora, transmite zf.ro.

IULIUS adaugă Constanţa pe harta dezvoltărilor sale, pregătind un ansamblu major de regenerare urbană, o investiţie de 800 mil. euro. Neptun Deep, joint-venture-ul de 4 mld. euro dintre OMV Petrom şi Romgaz care va transforma România în cel mai mare producător de gaze din Europa, a primit recent avizul de mediu.

Investiţii publice şi private de peste 9 miliarde de Euro transformă Con­stanţa într-un pol de dezvoltare re­gio­nală pe termen mediu şi lung, cu multiple oportunităţi pentru dome­niul imobiliar, arată o analiză a Ro­mânia Property Club, pe baza concluziilor din cadrul Constanţa Real Estate Roundtable.

Energia, agricultura, transportul mari­tim, securitatea şi turismul sunt principalele puncte forte ale Constanţei. Portul Con­stanţa are în derulare investiţii de 1 miliard de euro: lucrări de infrastructură, căi de acces şi utili­tăţi, în vederea dezvoltării de terminale spe­cia­lizate în portul Constanţa Sud – Molurile III S (45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane) şi IV S (110 ha platformă ope­rare, 25 ha zonă logistică, 10 dane). CNAIR a lansat licitaţie pentru proiectare şi execuţie Alternativa Techirghiol – 30,59 km, autostrada care va conecta Constanţa de Olimp. Noua autostradă va începe de la Nodul Cumpăna (A2 – A4), va continua cu un nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Nea­gră (zona Agigea), va avea alte 3 noduri (Agi­gea – Eforie Nord, Techirghiol şi 23 August) şi va ajunge în apropierea sensului giratoriu existent Olimp. Durata contractului include 12 luni perioada de proiectare şi 36 de luni perioada de execuţie, cu data estimată de start în 2025. Proiectul de infrastructură aduce noi oportunităţi pentru sectorul hotelier şi rezi­denţial în zona de sud a litoralului românesc.

Peste 1.000 de camere de hotel afiliate internaţional sunt în dezvoltare, cu date de deschidere între 2024 şi 2028, conform companiei de consultanţă în turism Est Hospitality. Intrarea unor branduri precum Crowne Plaza sau Radisson BLU pe piaţa locală din Constanţa reprezintă un vot de încredere acordat litoralului românesc.

După Iaşi, Timisoara şi Cluj-Napoca, investitorul Iulius lucrează la o dezvoltare complexă în Constanţa. Proiectul se bazează pe un parteneriat între investitor şi Oil Terminal pe un teren de 38 de hectare situat central, aproape de port şi gară. Demersul de investiţie începe prin ecologizarea zonei; terenul a găzduit în trecut spaţii de depozitare a produselor petroliere şi a rămas neutilizat în ultimii 10 ani. Proiectul va integra grădini urbane, birouri, zonă de shopping şi divertisment, facilităţi educaţionale şi culturale, dar şi o infrastructură integrată pentru susţinerea mobilităţii şi conectivităţii.

Articole similare