Știri

Altfel de 1 Septembrie. Se propun 7 modele de învățare inclusiv pe schimburi.

Elevii revin la școală de la 1 septembrie. Despre aceasta a anunțat ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov într-o conferință de presă.

Șarov a subliniat că Ministerul Educației propune 7 modele de funcționare a instituțiilor de învățământ școlar, în condițiile pandemiei de coronavirus, transmite tv8.md .

„Directorii urmează să comunice cu comunitatea școlară, părinții și elevii, iar ulterior vor adopta modelul potrivit”, a explicat Igor Șarov.

Modelul 1: Prespune prezența fizică 100% la școală

Având în vedere experianți 2019 – 2020 și controversele apărute, ne dorim ca școală să înceapă cu prezența fizică la școală. Acest model este aplicat șșcolilor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normele sanitare, iar respectarea distanței fizice este prioritară. Acest model poate fi aplicat pentru 74% din școlile din Moldova, insiutituții care au un număr de până la 300 de copii.

La necesitate, în condiții de pandemie, se pot micșora lecțiile până la 30 de minute, pentru a minimaliza timpul aflării în școală. De asemenea, pauzele ar putea fi mai mari, iar fiecare școală ar putea avea mai multe intrări/ieșiri.

Modelul 2: Învățarea în două schimburi. Clasele primare și gimnaziale au în acest caz prioritate pentru primul schimb.

Modelul 3: Învățarea combinată presupune împărțirea în zile de prezență și zile de comunicare la distanță. Pe parcursul zilei, se vor afla jumătate dintre elevii școlii. În zilele de prezență, vor fi învățate subiecte și făcute evaluări.

Modelul 4: Învățarea de tip hibrid – pe grupe zilnic. 50% de elevi din total la școală și 50% online. Presupune împărțirea clasei în două. O zi se vine la școală, o zi se fac lecții online.

Modelul 5: Învățarea alternantă săptămânal. 50% din numărul total de elevi la școală și 50% online. Presupune împărțirea clasei în două schimburi: o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online. Astfel, fizic în instituție se vor afla jumătate din elevi.

Modelul 6: Învățarea la distanță inclusiv online. Acest model se aplică în anumite cazuri de forșță majoră locală, cu multe cazuri de Civid. La anularea situațieie epționale, s revine la unul din cele patru de mai sus

Modelul 7: Învățarea mixtă presupune îmbinarea a două sau trei din modelele de mai sus și poate fi preluată de 162 de instituții care au un contingent înte 600 și 2 mii de copii.