Subscribe la telegramul nostru
Telegram

Cum vor activa Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră în perioada sărbătorilor de iarnă

Cum vor activa Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră în perioada sărbătorilor de iarnă

În contextul măsurilor lansate pe linia fluidizării fluxului de călători și mărfuri în perioada Sărbătorilor de iarnă, conducerea Serviciului Vamal de comun cu factorii de decizie din cadrul Poliției de Frontieră au desfășurat o ședință de lucru. 

În cadrul acesteia au fost discutate și analizate aspecte de interacțiune și conlucrare interinstituțională, mecanisme comune de conlucrare dintre funcționarii vamali și polițiștii de frontieră pentru a asigura în cele mai solicitate puncte de trecere a frontierei comoditate și circulație degajată.

Astfel, a fost stabilit ca în perioadă când se atestă un flux majorat de călători și mijloace de transport să fie întreprinse mai multe acțiuni menite să contribuie la fluidizarea traficului transfrontalier:
•    suplimentarea numărului de angajați și asigurarea cu tehnică specială de control;
•    redirecționarea traficului pe pistele disponibile pe sensul opus de deplasare, adică procedura „REVERS”;
•    schimbul reciproc de date și informații privind fluxul de călători și mijloace de transport;
•    redirecționarea fluxului și recomandarea pentru călători de a alege cele mai apropiate puncte de trecere a frontierei de stat;
•    informarea continuă prin platforma Telegram despre sistarea activității în anumite puncte de trecere a frontierei de stat;
•    comunicarea continuă cu omologii din țările vecine;
•    realizarea unei sesiuni informative pe Facebook despre regulile de traversarea frontierei și bunurile permise spre transportare.

Pe larg  a fost abordat și principiul „ghișeul unic” care ar eficientiza și permite un control rapid la trecerea frontierei de stat, inclusiv punerea în aplicare în termeni proximi. Astfel, s-a propus unificarea locurilor de muncă ale ambelor instituții într-un spațiu comun, precum și facilitarea procedurilor de lucru.

Părțile au analizat și situația la capitolul posibilele deconectări de energie electrică din cadrul punctelor de trecere. În acest sens, șefii Birourilor Vamale prezenți la ședință, au comunicat că toate punctele de trecere a frontierei sunt dotate cu generatoare, ce vor fi conectate în caz de necesitate, pentru a asigura funcționalitatea punctelor de trecere în regim de 24/24.

Totodată, la final de ședință conducătorii celor două instituții și-au reiterat disponibilitatea pentru menținerea unui dialog constructiv și intensificarea măsurilor de conlucrare, ce într-un final vor contribui la minimizarea tipilor de traversare pentru călători.