Publică un anunț
piatasud.md

Moldova e și casa mea – o campanie despre cooperarea dintre comunitatea locală și străini a fost lansată la Cahul

Moldova e și casa mea – o campanie despre cooperarea dintre comunitatea locală și străini a fost lansată la Cahul

În zilele noastre, migrația înseamnă mai mult decât dreptul și libertatea noastră de a călători și explora lumea.

Campania cu genericul Moldova e și casa mea, lansată astăzi de către Inspectoratul General pentru Migrație (IGM), pune în valoare potențialul unei migrații coordonate, care sprijină dezvoltarea prin modele de cooperare dintre comunitatea locală și străini. 

Mihail VODĂ, Șeful Inspectoratului General pentru Migrație al MAI, a subliniat în cadrul unei conferințe de presă că Moldova este o țară deschisă și primitoare pentru toți migranții. Iar printre sarcinile majore ale IGM se regăsește și crearea unui climat de securitate și legalitate, pentru ca cetățenii Republicii Moldova să poată integra experiența străinilor pentru dezvoltarea comună în satele și în orașele noastre.

La evenimentul de lansare, care a avut loc în incinta Direcției Regionale Sud a IGM, au participat șeful misiunii Organizației Internaționale pentru Migrație în Moldova, Lars Johan LÖNNBACK, și primarul municipiului Cahul, Nicolae DANDIȘ. 

„Colegii noștri din cadrul Direcției Regionale Sud a IGM ne confirmă că în zonele economice libere de la Vulcănești și Cahul activează cca 30 de investitori străini și alte 25 de întreprinderi rezidente, care numără 214 angajați, muncitori străini. Este doar un exemplu, care demonstrează că printr-o abordare integratoare a migrației avem de câștigat toți și putem dezvolta diverse ramuri ale economiei, de la producția de cereale, la textile, construcții și mărfuri industriale”, a menționat Mihail VODĂ. 

Teritoriul de responsabilitate al Direcției Regionale Sud a IGM cuprinde raioanele Basarabeasca, Cahul, Cantemir, Cimișlia, Leova, Cahul și UTA Găgăuzia. În prezent, în evidența acesteia sunt 2343 de străini. Peste 300 dintre ei dețin permise de ședere în scop de muncă, 1057 în scop de reîntregire a familiei, 16 – în scop de studii, 43 – în scopuri de voluntariat sau religioase, iar 30 sunt documentați ca investitori străini. 

Campania cu genericul Moldova e și casa mea este implementată în contextul Zilei Internaționale a Migranților de către Inspectoratul General pentru Migrație al Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova în parteneriat cu Organizația Internațională pentru Migrație, Misiunea în Moldova. 

Articole similare