Olesea Vulpe: ,,Încurajez femeile să facă un pas în față și să își scrie povestea”
Într-o lume digitală în continuă dezvoltare, un copywriter talentat poate face diferența. Acesta nu este doar o persoană care scrie cuvinte, dar și una care reușește să influențeze branduri, comunități și chiar vieți.
Printre acești experți o putem enumera și pe Olesea Vulpe, copywriter din Cahul, care ne-a relatat în cadrul unui interviu mai multe despre activitatea ei curentă, inclusiv impactul pe care îl are asupra regiunii.
Ce vă inspiră în procesul de creare a conținutului?
,,Dacă vorbim despre conținutul personal, atunci viața de zi cu zi, oamenii și poveștile lor. Pentru conținutul profesional, adică subiecte din copywriting, cele mai bune idei vin de la clienți.”
Cum vă adaptați la nevoile clienților?
,,Încerc să fac ce are nevoie clientul, înainte ca el să știe măcar că are acea nevoie. Pentru aceasta trebuie să îți cunoști foarte bine publicul țintă, să îi înțelegi „durerea” și să îi oferi soluții.”
Ce rol joacă rețelele de socializare în promovarea afacerilor?
,,Depinde de felul în care sunt utilizate, dar cu siguranță fac diferența.
Fie că vrei să îți extinzi afacerea la nivel național, fie că vrei să creezi o comunitate în jurul produselor/serviciilor prestate sau doar să îți crești volumul vânzărilor, Social Media îți pune la dispoziție toate instrumentele necesare să aplici strategia și să te bucuri de rezultate.”
Cum vă implicați în comunitatea locală prin activitatea dvs.?
,,Nu pot să îmi asum la moment o prea mare implicare așa cum sunt în concediu de îngrijire a copilului.
Încerc să fiu prezentă la evenimentele la care sunt invitată, să încurajez, în mare parte, femeile să facă „un pas în față” și să își scrie povestea, să își promoveze afacerile, să își prezinte produsele/serviciile.”
Ați lucrat cu alte afaceri sau organizații din regiune pentru a promova produsele sau serviciile lor?
,,Activitatea de copywriting am început-o pe o platformă internațională unde am colaborat cu diverse companii care aveau nevoie de texte pentru bloguri/site-uri de turism, psihologie, marketing.
Treptat, m-am orientat spre textele pentru Social Media, iar aici lucrez în mare parte cu femei care dețin afaceri mici și care vor să își promoveze activitatea ceea ce îmi permite să lucrez atât cu oamenii din regiune cât și din afara ei.”
Cum contribuiți la instruirea și dezvoltarea persoanelor pasionate de copywriting și promovare în Cahul?
,,Pe pagina mea de Instagram am rubrica #dozadecopywriting unde scriu despre diverse recomandări, tips&tricks, idei de conținut pe care le poate accesa oricine.
În decembrie am lansat primul meu produs digital: „De la o LUNI încep…”. Este un ghid în care am inclus mai multe subiecte și formule de copywriting, recomandări despre ce și cum să scrii texte pe Social Media, dar și teme pentru acasă. Nu este o carte pe care să o răsfoiești, dar un program pe care să îl parcurgi pas cu pas și să aplici ce ai învățat.
Ulterior, la solicitarea clientelor care au achiziționat ghidul, am elaborat „Content Plan de la 1 la 31” pentru cei care nu mai au idei despre ce să scrie pentru pagina lor de Social Media.
Am avut și câteva proiecte, meetup-uri, traininguri în care am vorbit despre scrierea textelor pentru Social Media.”
Cum vedeți rolul dvs. în atragerea turiștilor în regiune?
,,Tare mult îmi doresc ca antreprenorii locali care au o afacere în domeniul turismului să lase modestia la o parte și să fie mult mai activi pe Social Media pentru că acolo sunt potențialii lor clienți, deci potențialii turiști în regiune. Ei cunosc că eu le stau mereu la dispoziție pentru a-i ajuta cu orice text au nevoie sau sfat pentru că turismul oricum are un loc aparte în sufletul meu…în mod special turismul din raionul Cahul despre care am scris nenumărate articole științifice încă de când eram studentă, iar apoi lector universitar.”
Care sunt câteva exemple concrete de campanii sau proiecte de promovare pe care le-ați realizat și care au avut un impact pozitiv în regiune?
,,Cred că cel mai frumos rezultat l-am avut anul trecut împreună cu echipa de organizare a Festivalului din Luncă, s. Slobozia Mare în cadrul proiectului „Dezvoltarea și Promovarea Turismului Verde în sectorul Dunărean al bazinului Mării Negre.
La eveniment au fost în jur de 5 000 de vizitatori, lucru care nouă ne-a reușit în exclusivitate promovării pe rețelele de socializare. Nu a fost tipărit pe hârtie nici un anunț. Nu a fost plătită reclamă sponsorizată. Toată promovarea evenimentului a fost făcută doar online folosind instrumentele gratuite: anunț pe Facebook, Instagram, storytelling despre activitățile evenimentului, video promoțional realizat de Primăria satului Slobozia Mare, care au fost distribuite de foarte multă lume. Iar în rezultat, Festivalul din Luncă a fost un mare punct de atracție ceea ce pentru turismul rural are o mulțime de beneficii, dar asta este subiectul unei alte discuții.”
Autoare: Bianca Gorlenco