Ora 6 dimineața, punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. 3 cicliști din Cahul își aranjează bagajele pe biciclete și se pregătesc de a porni la drum.

Ștefan Boitan, Alexandr Popov și Vasile Ieariomenco sunt gata să petreacă următoarele 7 zile în sânul naturii, pe unul dintre cele mai spectaculoase trasee turistice din România - Transfăgărășanul.

Ce ne-au spus cicliștii noștri, vedeți în reportajul de mai jos.

Drumul Național 7C (DN7C), supranumit Transfăgărășan (de la prefixul „trans-” + Făgăraș) leagă Muntenia cu Transilvania, străbătând Munții Făgăraș, cei mai înalți din România, care fac parte din Carpații Meridionali. Este un drum asfaltat, ajungând în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2042 m. Astfel, Transfăgărășanul se situează pe locul al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng, care urcă până la 2145 m.

Drumul pornește din comuna Bascov de lângă Pitești și urcă valea râului Argeș, trecând prin orașul Curtea de Argeș. La nord de oraș, drumul trece prin fața hidrocentralei Vidraru, amplasată în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte, și ajunge pe Barajul Vidraru, care, cu ai lui 307 m, leagă Munții Pleașa și Vidraru. 

Transfăgărășanul trece peste 830 de podețe și 27 de viaducte, traseul fiind construit în anii 1970-1974.