Resursele turistice ale Republicii Moldova au fost promovate pe piața scandinavă, fiind apreciate în cadrul celui mai mare eveniment din industria de turism din Europa de Nord – MATKA 2020, desfăşurat recent la Helsinki (Finlanda), transmite MOLDPRES.


Moldova a avut o prezență cu stand de țară sub brandul național „Pomul Vieții” și o serie de activități conexe: întâlniri cu presa locală de specialitate, comunicare digitală, proiecții video și tururi virtuale - toate menite să crească vizibilitatea Republicii Moldova pe platformele concurențiale ale expoziției.

În cadrul expoziţiei, peste 50 de mii de consumatori si aproape 20 de mii de profesioniști au avut ocazia să exploreze piețe emergente precum Moldova, pentru oferta premium de servicii turistice. “Statele scandinave: Suedia, Danemarca, Finlanda și Norvegia sunt în căutare de un produs turistic mai scump, axat pe turism de experiență, aventură ușoară și sustenabilitate - ceea ce Moldova poate să ofere”, indică surse de la Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM).


“Oferta turistică a țării noastre se pliază perfect cu așteptările turiștilor străini în căutare de experiențe autentice și inedite, fapt care necesită o comunicare amplă și consecventă. Sprijinul financiar al activității expoziționale pentru 2019 a constituit peste 1 milion 134 mii de lei, asigurând participarea a 55 de agenți economici la expozițiile internaționale derulate în şapte țări. Totodată, în cadrul sesiunilor de B2B organizate prin concursul Agenției au fost antrenați 54 de prestatori de servicii turistice din Republica Moldova și 34 din străinătate. Promovarea ofertei turistice pe noi piețe-sursă, conectarea Moldovei la fluxul turistic internațional prin elaborarea rutelor transfrontaliere, creșterea competențelor prestatorilor de servicii turistice, diversificarea produsului turistic local în conformitate cu tendințele moderne rămân a fi obiectivele prioritare ale instituţiei și pentru 2020”, a menționat Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenției de Investiții.


La rândul său, ANTRIM a afirmat că, în următoarea perioadă, va întreprinde mai multe tururi de presă pentru media de specialitate scandinavă și va susține organizarea tururilor de familiarizare pentru partenerii membrilor săi.

Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK Aid este partenerul strategic de implementare a programului de marketing al industriei turismului din ultimii patru ani. „Datorită acestor eforturi concertate de promovare din ultimii ani, țara noastră a demonstrat reușite remarcabile, intrând în topul destinațiilor recomandate de publicaţii renumite cum ar fi  Lonely Planet, National Geographic sau Forbes”, a relevat Diana Lazăr, vicedirector al Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Activitățile de promovare au fost organizate de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM), în cadrul programului de marketing al destinației turistice „Moldova. Discover the roots of life #BeOurGuest”, cu suportul Agenției de Investiții și al Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), Guvernul Suediei și UK Aid.