Subscribe la telegramul nostru
Telegram

Reparația clădirii Primăriei municipiului Cahul. Află cât costă și cine execută lucrările

Reparația clădirii Primăriei municipiului Cahul. Află cât costă și cine execută lucrările

La început de an a fost anunțată licitația publică pentru termoizolarea și finisarea fațadelor cu reparația acoperișului edificiului Primăriei municipiului Cahul. Valoarea estimată fără TVA a lucrărilor era de 3,36 mii lei (puțin peste 4 milioane de lei TVA inclus). 

Ce presupun lucrările

Cine a participat la licitație. 

Profilul companiei câștigătoare 

A.O. „Centrul CONTACT-Cahul” a analizat procedura de achiziții, caietele de sarcini, dar și ofertele care au fost înaintate către autoritatea locală. Despre modul în care a avut loc achiziția și cine a obținut contractul de reparație a primăriei mun. Cahul, citiți în continuare. 

Ce presupun lucrările

Potrivit www.achiziții.md, portal specializat unde a fost publicat anunțul privind licitația publică, caietul de sarcini include mai multe categorii de lucrări. Vom prezenta doar cele mai importante. Astfel, potrivit caietului de sarcini, este vorba în primul rând de demolări. 

În caietul de sarcini sunt incluse desfaceri de tencuieli exterioare drișcuite la pereți (soclu) pe suprafața de 245,15 m2; Desfacerea pardoselii reci (scările exterioare) pe suprafața de 113 m2; Lucrări de demontare a elementelor de acoperiș, două poziții, la suprafața totală de 868,5 m2. La capitolul demolări mai sunt incluse lucrările de demontare de ferestre și uși exterioare, încărcarea și transportarea materialelor.

Soclu

Au fost prevăzute un șir de lucruri de reparație și termoizolare a soclului clădirii. 

  • Termoizolarea exterioară a pereților clădirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafața pereților netedă: cu plăci de polistiren EXPTRUDAT Gr.50 mm – suprafața de 67,8 m2;
  • Tencuieli interioare de 2 cm grosime, drișcuite, executate manual, la pereți sau stâlpi, pe suprafețe plane cu mortar de ciment-var marca M 100-T pentru sprit, grund si stratul vizibil, pe zidărie de cărămidă sau blocuri mici de beton. K- 1,5 (3 cm) – suprafața de 167,8 m2.
  • Placarea pereților cu placi din gresie porțelanată: dimensiuni până la 400 x 400 mm – culoarea negru- 167,8 m2.

Fațade

Principalele lucrări la fațade care urmează a fi realizate sunt: 

  • Termoizolarea exterioară a pereților clădirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafața pereților netedă: cu plăci din vată minerală gr=100 mm densitatea 110kg/m3 (Consum cornier 675 m.l) – suprafața de 1400 m2.
  • Termoizolarea exterioară a glafurilor clădirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafața pereților netedă: cu plăci ignifugate din vată minerală gr=30 mm densitatea 110kg/m3 – suprafața de 19,9 m2.
  • Tencuieli exterioare de 2-3 mm. grosime, executate manual – suprafața de 1 519,9 m2. 

Acoperiș  

Lucrările la acoperișul clădirii sunt mai complexe. Aceasta este determinat de faptul că acoperișul este unul plat, iar autoritățile au ales să nu schimbe aspectul clădirii.  Astfel, principalele lucrări care vor fi executate pentru reparația acoperișului sunt: 

  • Strat suplimentar polimeric – Bariera anti vapori – suprafața de 596,2 m2.
  • Beton simplu turnat în egalizări… Beton celular ușor, marca D500 – volumul de 104,33 m3.
  • Învelitori la acoperișuri cu membrane bituminoase modificate lipite cu flacără în sistem monostrat pe suprafața orizontale montate pe suport continuu Bipoli EPP – suprafața de 596,2 m2.
  • Strat termoizolator la acoperișuri și planșee, din plăci din vată minerală hidrofobizata rezistentă la deformare și sarcini mecanice cu densitatea 200 kg/m3 – suprafața de 596,2 m2.
  • Invelitori la acoperișuri cu membrane PVC gr=1.5 mm – suprafața de 596,2 m2.

Totodată, vor fi instalate sisteme de evacuarea a apei din jgheaburi și burlane, și vor fi executate lucrări pentru a împiedica surparea pământului sau eroziunea lui de către ape.

Ofertele urmau să fie depuse până pe 16 februarie 2022, iar contractul să fie semnat pe 28 martie 2022. Durata de executare a contractului – până în luna septembrie 2022. Criteriul principal în baza căruia a fost desemnat câștigătorul: cel mai bun raport calitate- preț.

Cine a participat la licitație

La licitație au participat 11 companii din toată țara:

  • VIZOL-STUDIO – cu oferta de 2 452 119,27 MD;
  • CARNALS GRUP – cu oferta de 2 647 631,83 MDL
  • ATAR INTER – cu oferta de 2 908 223,80 MDL
  • S.C. Cimtermic – cu oferta de 2 943 318,21 MDL
  • AEROC – cu oferta de 2 960 000,01 MDL
  • Sigma VenMer – cu oferta de 2 980 883,76 MDL
  • Hiperteh – cu oferta de 3 120 071,42 MDL
  • SRL ANADEM-CONSTRUCT – cu oferta de 3 135 203,22 MDL
  • Trend-Construct – cu oferta de 3 278 381,92 MDL
  • Gebhardt-Construct – cu oferta de 3 303 499,32 MDL
  • Lifestar – Com – cu oferta de 3 480 723,20 MDL

Potrivit achiziții.md, ofertele primelor trei companii au fost anulate, iar câștigătorul concursului a fost declarată S.C. „Cimtermic” S.R.L cu oferta de 2 943 318,21 MDL, cu 491 de mii lei mai mare decât cel mai mic preț oferit.  Ofertele celorlalți agenți economici nu au fost evaluate. 

Potrivit anunțului de participare, Primăria Cahul urma să analizeze ofertele agenților economici în corespundere cu formula: 80% valoarea ofertei, 10% experiența similară în executarea lucrărilor de fațadă; 5% Deținerea certificatelor privind managementul calității ISO 9001 și 5% Perioada de garanție asupra lucrărilor. 

Toți ofertanții urmau să fie anunțați privind rezultatele licitației, iar ofertanții respinși să fie înștiințați despre cauzele ce au dus la respingerea ofertei lor. 

Procesul de evaluare a ofertelor s-a încheiat la data de 5 aprilie 2022 cu semnarea contractului de achiziții. Nici unul dintre participanții la licitație nu a contestat rezultatul licitației la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. 

Potrivit ofertei depuse de  S.C. „Cimtermic” S.R.L. lucrările urmează să fie finisate în luna august, dat fiind faptul că contractul a fost semnat abia în aprilie, iar graficul de lucru propus de companie începea cu luna februarie. Garanția pentru lucrări va constitui cinci ani de zile de la data recepției lucrărilor. 

Profilul companiei câștigătoare 

S.C. „Cimtermic” S.R.L. a fost fondată în anul 2007 de către Ivan Trezi, unic fondator și administratorul companiei. Compania își are sediul în orașul Cimișlia. Principalele genuri de activitate a întreprinderii sunt: 

  • Lucrări de lăcătușerie şi apeduct;
  • Comerţul cu ridicata al altor materiale de construcție;
  • Comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi produse din tutun.
  • Comerţul cu amănuntul cu flori, plante, semințe şi îngrăşăminte.

Totodată, compania are un gen de activitate licențiat: Construcţiile de clădiri şi (sau) construcţii inginereşti, instalaţii şi reţele tehnico-edilitare, reconstrucţiile, consolidările, restaurările.

Acesta nu este primul contract executat de S.C. „Cimtermic” S.R.L. în raionul Cahul. Anterior, compania a termoizolat fațada Liceului Teoretic „Ion Creangă” din Cimișlia,  dar și  reparația acoperișului și termoizolarea fațadei Grădiniței nr. 14 „Spicușor” din Cahul. 

În raionul Cahul, compania S.C. „Cimtermic” S.R.L. a efectuat lucrări de reparație a instituțiilor medicale din raionul Cahul, contract încheiat cu Consiliul raioane Cahul în valoare de peste 2,11 milioane lei. Pentru lucrările de termoizolare a fațadei Grădiniței nr. 14 „Spicușor” din Cahul, S.C. „Cimtermic” S.R.L. a obținut un contract de peste 1,49 mil. lei la finele anului 2021. Autoritatea contractantă este Primăria mun. Cahul. 

Potrivit www.tender.gov.md, în 2022, S.C. „Cimtermic” S.R.L. execută mai multe lucrări pentru autoritățile locale din Cimișlia și Cahul. Valoarea totală a contractelor înregistrate de la început de an depășește 8 milioane de lei. 

sursa: tender.gov.md

Acest material este un produs al proiectului „Achiziții publice transparente”, desfășurat de A.O. Centrul CONTACT-Cahul, în calitate de beneficiar de sub-grant al proiectului  „Consolidarea integrității în achizițiile publice”. Proiectul este implementat de către Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul”, în parteneriat cu Fondul de Parteneriat pentru Transparență (SUA). Proiectul urmărește susținerea reformelor în domeniul achizițiilor publice în Moldova, care vor spori transparența și corectitudinea achizițiilor publice prin abilitarea cetățenilor de a responsabiliza instituțiile relevante.

Opiniile exprimate în cadrul proiectului și responsabilitatea pentru conținutul acestui produs aparțin autorilor proiectului și nu reflectă neapărat opinia IDIS „Viitorul” și a donatorului.