Publică un anunț
piatasud.md

Un drum național important din sud-estul țării intră în reparație

Un drum național important din sud-estul țării intră în reparație

Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) anunță demararea lucrărilor de reparație capitală a drumului național R26 Bender-Căușeni-Cimișlia, pe segmentul cuprins între km 23,821 și km 46,308.

Acest traseu, situat în sud-estul Moldovei, are o importanță strategică, constituind un coridor important pentru tranzitul de la punctele de trecere a frontierei Tudora și Palanca și accesul către zona de sud a țării, portul Giurgiulești, PTF Giurgiulești-Galați, PTF Cahul-Oance și PTF Leova-Bumbăta.

Proiectul este divizat în 3 sectoare, iar pe două dintre ele lucrările au demarat deja din luna martie:

Sectorul 2, cuprins între km 31,20 – km 39,00, inclusiv podurile amplasate la km 33,849 și km 34,256, are o lungime de aproximativ 7,8 km și o valoare contractuală de 140 695 645,66 lei. Lucrările pe acest sector sunt executate de antreprenorul „Nouconst” S.R.L.

Sectorul 3, cuprins între km 39,00-46,308, inclusiv podurile amplasate la km 39,052 și km 54,218, are lungimea de 7,308 km și valoarea contractuală de circa 167 972 267,54 lei. Antreprenorul responsabil de sectorul dat este „Irinda Prim” S.R.L.

În cadrul proiectului sunt planificate lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere, reconstrucția totală a 4 poduri, reparația podețelor, amenajarea trotuarelor, bordurelor, rigolelor carosabile, construcția acceselor și altele. Finalizarea lucrărilor este preconizată pentru sfârșitul lunii decembrie 2025.

În prezent pe drumul R26 Bender-Căușeni-Cimșlia, sectorul 2, km 31,2-39,00, antreprenorul execută lucrări de reparație a podețelor tubulare, frezarea îmbrăcămintei rutiere și demolarea sistemului rutier existent. În sectorul 3 lucrările de reparație a podețelor tubulare au fost executate parțial. La moment se desfășoară sectorial lucrări de frezare a stratului de beton asfaltic, decaparea sistemului rutier existent și stabilizarea ultimului strat din terasament cu ciment. Pe unele sectoare, se aplică stratul drenant cu grosimea de 15 cm și stratul de fundație din piatră spartă fr. 40-63 prin împănare, cu o grosime de 20 cm.

În concluzie, menționăm că în total vor fi reabilitați aproximativ 22,5 km de drum și patru poduri, iar sectorul reabilitat va aduce beneficii semnificative pentru locuitorii mai multor sate din raionul Căușeni, precum Zaim sau Sălcuța. De asemenea, va facilita și îmbunătăți conexiunea Punctelor de Trecere a Frontierei de la Tudora și Palanca cu raioanele Ștefan Vodă, Anenii Noi și Căușeni din sudul țării.

Articole similare