Republica Moldova demonstrează că poate concura cu marii jucători europeni. Djofra-M, producător de plasă din fibră de sticlă din țară, a reușit să se impună pe piața Uniunii Europene, exportând anual zeci de milioane de metri pătrați de produse către parteneri din întreaga Europă. De la un vis local, compania a ajuns în topul celor mai importanți producători de profil de pe continent și privește deja spre industrii de vârf, cu ambiția de a duce inovațiile sale până în cosmos.
„Compania a ajuns la o productivitate de 55–60 milioane de metri pătrați pe care îi exportăm anual în Uniunea Europeană. Avem o gamă largă de produse pentru lucrări de exterior și interior”, povestește fondatorul companiei, Savelie Groian.
De la idee locală la rețele europene
La început, părea imposibil ca un producător moldovenesc să concureze cu nume consacrate din Europa. Dar prin muncă, investiții și perseverență, Djofra-M a intrat printre primii zece producători de fibră de sticlă de pe continent, cu o cotă de piață de 2%. Ambiția pentru următorii ani este și mai mare. Compania vrea să ajungă în top trei și să lanseze produse pentru industrii de vârf cum ar fi construcția automobilelor, avioanelor și chiar spațiu.
Mai mult decât export, integrarea pe piața europeană a însemnat pentru Djofra-M o școală de disciplină și inovație. Toate deșeurile sunt astăzi reciclate și transformate în materiale de izolare fonică și termică. Compania și-a aliniat producția la standarde europene ceea ce i-a deschis accesul la marile rețele de bricolaj și retail.
„Europa are reguli stricte. Dar dacă le respecți, obții rezultate. Am învățat că doar prin calitate și continuitate poți să rămâi pe această piață competitivă”, subliniază Savelie Groian.
Investiții care dau curaj și viziune
Succesul Djofra-M se sprijină pe investiții constante și pe accesarea programelor europene de finanțare.
„Sfatul nostru pentru companiile mici și mijlocii: lăsați frica la o parte și accesați granturile și creditele disponibile. Ele vă dau șansa să modernizați tehnologia și să deveniți competitivi în Europa”, spune Nicolae Groian, manager de proiect.
Astăzi, produsele Djofra-M ajung în rețele și proiecte din întreaga Uniune Europeană. Pentru companie, UE nu este doar o piață stabilă, ci și o oportunitate de a crește alături de cei mai buni.
„Uniunea Europeană ne oferă o piață enormă, cu putere de cumpărare și standarde înalte. Este locul unde putem învăța, concura și crește”, adaugă Nicolae Groian.
Această istorie face parte din campania națională de promovare a exportatorilor moldoveni pe piața Uniunii Europene, lansată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării cu suportul Agenției Suedeze pentru Comerț (The National Board of Trade of Sweden).
Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Republicii Moldova. Trei din patru produse moldovenești ajung deja pe piața UE, acolo unde sunt apreciate pentru calitate și primesc un preț pe măsură. Spre deosebire de alte piețe, piața europeană oferă stabilitate și perspective pe termen lung, ceea ce îi motivează pe antreprenorii moldoveni să investească în modernizare și competitivitate.