De Ziua Internațională a Cititului Împreună, Ministerul Educației și Cercetării reafirmă angajamentul pentru educația timpurie și dezvoltarea competențelor de alfabetizare prin Programul național de lectură „100 de povești”, inițiat în parteneriat cu Asociația OvidiuRO.
Programul este destinat copiilor din instituțiile de educație timpurie și urmărește ca fiecare copil să cunoască 100 de povești până la finalizarea grădiniței. Lectura zilnică de 15-20 de minute, realizată de educatori, contribuie la dezvoltarea limbajului, a gândirii critice și a competențelor de alfabetizare funcțională ale celor mici.
În cadrul parteneriatului, Ministerul Educației și Cercetării și Asociația OvidiuRO au creat „Insule de lectură” în 950 de grădinițe, dotate cu 8 600 de cărți. De asemenea, au fost organizate șapte ateliere de lectură în grădinițele din Sireți, Leușeni, Hîrbovăț, Glodeni, Orhei, Ialoveni și Tudora, cu participarea profesorilor din România. Un eveniment special a avut loc în prezența Ambasadoarei Suediei la Chișinău, Katarina Fried, oferind copiilor o experiență educațională interactivă.
Pentru a sprijini implementarea lecturii interactive, Asociația OvidiuRO a organizat trei sesiuni de formare la Galați și Iași, la care au participat 545 de educatori din 274 de grădinițe din Republica Moldova.
Ministerul Educației și Cercetării își propune extinderea acestui program la nivel național în 2025. Cu sprijinul UNICEF, 1 200 de grădinițe vor fi dotate cu „Insule de lectură”, fiecare beneficiind de 22 de titluri de carte, ceea ce va asigura distribuirea a peste 26 400 de cărți în întreaga țară.
Ministerul Educației și Cercetării subliniază importanța lecturii încă din primii ani de viață și va continua să investească în programe care dezvoltă competențele de alfabetizare ale copiilor, consolidând astfel baza unei educații de calitate.