Autostrada „Unirii”, care va lega România de Moldova, cu un număr impunător de tuneluri prin munți
Autostrada „Unirii”, de la Târgu Mureș și până la granița cu Republica Moldova, va avea o lungime totală de aproximativ 320 de kilometri. Ceea ce o face și mai specială este că, din cauza faptului că traversează, în cea mai mare parte, zone muntoase, vor fi forate un număr record de 61 de tuneluri, transmite omniapres.md.
Potrivit unui articol publicat de portalul HotNews.ro, autostrada A8 a fost împărțită în două proiecte separate: Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni.
Pentru partea „montană”, de la Târgu Mureș la Târgu Neamț, au fost contractate deocamdată doar loturile de capăt (Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Moțca) și a mai fost scos la licitație un lot de circa 19 km între Leghin și Pipirig – pe acest lot urmând a fi realizate 7 tuneluri.
De altfel, pe toată zona „montană” a A8 vor fi realizate nu mai puțin de 47 de tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m), conform datelor din Studiul de Fezabilitate. Costul estimat este de 7,5 miliarde de euro.
Pentru cealaltă parte din proiectul A8, CNAIR a avizat zilele trecute Studiul de Fezabilitate, astfel încât datele din ele devin un plan oficial – de la Târgu Neamț la Iași și mai departe la Ungheni, autostrada va avea 93 de kilometri și un cost estimat la peste 5 miliarde de euro. Tronsonul va avea 14 tuneluri și 11 noduri rutiere.
Astfel, adunând cele două proiecte, vor fi construite în total 61 de tuneluri, iar A8 va deveni de departe autostrada cu cele mai multe tuneluri din țară, a scris ziua.md.