După 16 ani de pauză, trenul traversează Prutul pe podul Cantemir-Fălciu

După 16 ani de pauză, trenul traversează  Prutul pe podul Cantemir-Fălciu
sursa: Facebook/CMF

După o pauză de peste un deceniu și jumătate, un tren a traversat din nou Prutul pe segmentul feroviar Prut-Fălciu. Specialiștii Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) au efectuat, pe 16 decembrie, testarea tehnică a tronsonului Prut-2 (Republica Moldova) – Fălciu (România).

Potrivit vicepremierului Vladimir Bolea, citat de radiomoldova, reluarea circulației pe acest sector înseamnă restabilirea celei de-a treia conexiuni feroviare a Republicii Moldova cu România și Uniunea Europeană.

Potrivit CFM, testarea a avut drept scop verificarea stării tehnice a infrastructurii feroviare și confirmarea funcționalității tronsonului recent reabilitat, inclusiv a podului feroviar peste râul Prut, Cantemir-Fălciu.

Ultimul tren de marfă a circulat pe acest sector în anul 1989, iar transportul de pasageri a fost realizat pentru ultima dată în 2009.

Anunțuri de pe piatasud.md

„Parcursul experimental reprezintă primul pas concret spre reluarea circulației feroviare, după o perioadă de inactivitate de mai multe decenii”, notează CFM.

Autoritățile de la Chișinău afirmă că reluarea circulației pe acest tronson are o semnificație strategică, întrucât restabilește o legătură directă a Republicii Moldova cu România și Uniunea Europeană.

„Ieri (16 decembrie - n.r.), a început perioada de testare a acestui nou drum. Acel pod a fost închis, iar astăzi vorbim despre restabilirea celei de-a treia conexiuni feroviare a Republicii Moldova cu România și Uniunea Europeană”, a declarat vicepremierul Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, după ședința de Guvern din 17 decembrie.

Reabilitarea infrastructurii feroviare, inclusiv a podului Cantemir-Fălciu și a stațiilor de frontieră Prut-2 și Fălciu, este realizată în baza Memorandumului de înțelegere privind reluarea conexiunii feroviare Prut-Fălciu, semnat pe 14 aprilie 2025 de Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” și Compania Națională de Căi Ferate din România. În primăvara anului curent, Guvernul de la Chișinău a alocat 10 milioane de lei pentru reabilitarea acestui segment feroviar.

ziuadeazi.md
Susțineți financiar proiectul nostru