Politicile Ministerului Educației și Cercetării privind integrarea copiilor refugiați în sistemul educațional din Republica Moldova au fost discutate în cadrul unui eveniment organizat de Direcția Generală pentru Protecția Civilă și Operațiuni Umanitare Europene (DG ECHO).
Participanții au analizat progresul și provocările în integrarea refugiaților din Ucraina, concentrându-se asupra domeniului social, sănătate și educație. La discuție au luat parte reprezentanți ai ministerelor, organizațiilor internaționale și altor structuri interesate.
În cadrul sesiunii dedicate educației, au fost abordate inițiativele MEC pentru facilitarea încadrării copiilor refugiați în sistemul de învățământ din țară.
Prezentă la eveniment, Valentina Olaru, Secretar de stat al MEC, a menționat: „Ministerul a simplificat procesul de înscriere al copiilor refugiați în școli și a dezvoltat programe de sprijin lingvistic și psihopedagogic. De asemenea, a creat clase cu predare în limba ucraineană. Prin aceste măsuri, asigurăm un mediu educațional stabil și incluziv pentru toți copiii”, a menționat Valentina Olaru.
Ministerul Educației și Cercetării continuă să coopereze cu partenerii de dezvoltare precum Agenția ONU pentru Refugiați din Moldova și UNICEF Moldova pentru a asigura accesul copiilor refugiați la educație. Inițiative precum laboratoarele EDUTech și clasele cu predare în limba ucraineană le oferă copiilor posibilitatea de a studia în limba maternă.
Actualmente, 2 541 copii refugiați sunt înscriși în instituțiile de învățământ general din Republica Moldova, iar 980 sunt încadrați în instituțiile de învățământ preșcolar. De asemenea, 92 de elevi ucraineni studiază diverse specialități în instituțiile de învățământ profesional tehnic, iar 211 studenți din Ucraina studiază în universitățile din țară.