piatasud.md

O bancă din SUA a transferat unui client cu 81 de trilioane de dolari în loc de 280 de dolari

O bancă din SUA a transferat unui client cu 81 de trilioane de dolari în loc de 280 de dolari
imagine simbol generată de AI

O eroare de introducere a datelor a făcut ca banca americană Citigroup să crediteze un cont de client cu 81 de trilioane de dolari în loc de 280 de dolari. Din fericire, fondurile nu au fost efectiv transferate, iar greșeala a fost corectată la timp.

Potrivit Financial Times, eroarea nu a fost observată inițial de doi angajați, dar a fost rectificată de un al treilea angajat după 90 de minute de la înregistrare. Banca a raportat incidentul autorităților de reglementare, respectiv Rezerva Federală a SUA și Oficiul Controlorului Valutar, transmite theguardian.com

O tranzacție de 81 de trilioane de dolari ar fi fost atât de mare încât ar fi fost imposibil de procesat prin sistemele bancare. Dacă ar fi fost executată, ar fi intrat în istorie drept una dintre cele mai mari erori de acest tip, cunoscute sub denumirea de „fat finger” (deget gras), când un angajat introduce greșit o sumă în sistem.

Pentru a pune în perspectivă amploarea erorii, suma greșit introdusă ar fi fost suficientă pentru a cumpăra întreaga piață bursieră a SUA, inclusiv toate marile companii din domeniul tehnologiei, la un preț premium. La sfârșitul anului 2024, piața bursieră americană era evaluată la 62 de trilioane de dolari.

Mai mult decât atât, suma ar fi fost suficientă pentru a cumpăra toate activele deținute de Elon Musk, cel mai bogat om din lume, de peste 200 de ori. Potrivit indexului miliardarilor realizat de Bloomberg, averea lui Musk este estimată la 343 de miliarde de dolari.

În comparație, întreaga avere globală a fost estimată la aproximativ 450 de trilioane de dolari de către UBS anul trecut, iar totalul averii din Marea Britanie era estimat la 16 trilioane de dolari în 2022.

Un purtător de cuvânt al Citigroup a declarat că, deși tranzacția nu ar fi putut fi executată efectiv, măsurile de control interne au identificat rapid eroarea dintre cele două conturi din registrele bancare. „Am corectat intrarea, iar măsurile noastre preventive ar fi împiedicat oricum ieșirea fondurilor din bancă”, a explicat acesta.

Oficialii băncii au precizat că, deși incidentul nu a avut un impact asupra băncii sau clientului, acesta subliniază necesitatea de automatizare a proceselor și eliminarea intervențiilor manuale.

Sursă: www.theguardian.com