Guvernul României a aprobat, printr-un memorandum, negocierea și semnarea Acordului cu Republica Moldova pentru construcția podului rutier peste râul Prut, la frontiera dintre localitățile Bumbăta, România, și Leova, Republica Moldova.
Studiul de fezabilitate pentru podul Bumbăta–Leova se află la o etapă avansată, contractul fiind semnat la 24 februarie, iar ordinul de începere a lucrărilor – emis la 19 martie. Durata de execuție este de 12 luni, termenul final de predare fiind 19 martie 2026.
Va fi constituit un grup de lucru comun, care va analiza aspectele tehnice de interconectarea podului cu infrastructura rutieră de pe ambele maluri ale Prutului, transmite IPN.
Potrivit autorităților de la București, noul pod rutier va îmbunătăți conectivitatea regională, facilitând legătura Republicii Moldova cu rețeaua rutieră primară și secundară de transport din România și, implicit, cu rețeaua europeană TEN-T. Proiectul va contribui și la creșterea capacității de operare a fluxului de transport de mărfuri la frontieră.
Documentul va intra în vigoare după notificarea reciprocă a îndeplinirii procedurilor interne de către ambele guverne.
Conexiunile cu rețeaua rutieră din România se vor realiza la nord, prin drumul Tișița–Albița, care va asigura accesul spre și dinspre punctul Leușeni–Albița, precum și conexiunile cu autostrăzile A7, iar la sud, prin DN24A, asigurând legătura cu drumul expres Brăila–Galați, cu segmentul expres Focșani–Brăila (conexiune cu A7) și, mai departe, cu podul peste Dunăre de la Brăila, oferind acces către Constanța și zona portuară a Mării Negre.