A fost lansat Centrul European al Consumatorului în Moldova
În Moldova a fost lansat Centrul European al Consumatorului (ECC), destinat protejării și informării consumatorilor în raport cu drepturile lor și soluționării amiabile a litigiilor.
Centrul va sprijini cetățenii moldoveni în cazul disputelor apărute ca urmare achiziționării de produse și servicii din Uniunea Europeană și, invers, va facilita accesul la justiție pentru cetățenii europeni care au probleme cu produsele sau serviciile cumpărate în Moldova, transmite IPN.
„Ne dorim să oferim asistență gratuită consumatorilor pentru a rezolva conflictele transfrontaliere între aceștia și companii. Fiecare țară membră UE are un Centru European al Protecției Consumatorilor, iar, prin această rețea, vom putea ajuta consumatorii moldoveni să beneficieze de consiliere atunci când întâmpină dificultăți în prestarea serviciilor sau produselor achiziționate în UE și invers, dacă cetățenii europeni întâmpină probleme legate de calitatea produselor achiziționate din Moldova”, a explicat Mihaela Pascal, directoarea executivă a ECC.
Crearea și gestionarea unui astfel de centru face parte din angajamentele Moldovei în procesul de integrare europeană, urmărind îmbunătățirea standardelor de calitate și siguranță ale produselor și serviciilor de pe piața națională. Acesta este încă un pas sigur că Moldova, continuă ascensiunea sa pe drumul aderării.
Șeful-adjunct al Delegației UE în Moldova a evidențiat necesitatea unei abordări integrate în domeniul protecției consumatorilor, în contextul integrării europene. Fragmentarea actuală a instituțiilor responsabile face dificilă găsirea rapidă de soluții pentru consumatori. Noul centru va contribui la îmbunătățirea acestei situații, facilitând medierea litigiilor transfrontaliere și asigurând aplicarea uniformă a legislației europene în domeniu.