piatasud.md

Profilul vârstnicului, consumator de informații, utilizator activ al TikTok-ului

Profilul vârstnicului, consumator de informații, utilizator activ al TikTok-ului

În cadrul unui studiul a fost realizat în septembrie 2024, în municipiul Cahul, au fost analizate necesitățile de informare ale persoanelor vârstnice, o categorie de populație adesea vulnerabilă la propaganda și dezinformare.

Cercetarea efectuată de A.O. Cahul 2030, aduce o perspectivă  asupra surselor de informare utilizate de vârstnici, a preferințelor lor pentru diferite tipuri de conținut media, precum și a nivelului de toleranță față de diverse forme de manipulare informațională.

Prin investigarea unui eșantion reprezentativ de 610 respondenți cu vârste între 50 și 80 de ani, studiul evidențiază modul în care televiziunea, rețelele de socializare, presa scrisă, radioul și întâlnirile directe contribuie la procesul de informare a vârstnicilor. 

Profilul consumatorului de informații, utilizator activ al TikTok-ului

87 persoane au declarat că Tik Tok-ul este principala platformă de socializare din care se informează. 

Circa 45% dintre aceștia sunt femei, iar 55 % bărbați. 48% sunt vorbitori de limbă română și 52% vorbitori de limbă rusă. Peste 55% din respondenți trăiesc în blocuri de locuit, iar 45 în case private. 

Captură de ecran din 2025 03 04 la 15.02.06

47% din respondenții utilizatori de Tik Tok sunt cu vârsta cuprinsă între 50 și 60 de ani, 45% cu vârsta cuprinsă între 61 și 70 ani, iar 8 % cu vârsta cuprinsă între 71 și 80 de ani. 

53% dintre respondenți se informează zilnic de la TV, 87% se informează zilnic rețelele de socializare, și aproximativ 85% din media online. Doar 28% declară că citesc, cel puțin o dată pe lună sau mai des, ziare și doar 31% dintre aceștia declară că ascultă radioul cel puțin o dată pe săptămână sau mai des. 

94% din respondenți consideră formatul video drept atractiv sau extrem de atractiv. Aproximativ 62% din respondenți au specificat că consideră atractiv și extrem de atractiv formatul text online, iar alții circa 63% din respondenți au menționat că ar fi interesați de întâlniri, ca și format de informare. 

Captură de ecran din 2025 03 04 la 15.02.24

Pentru utilizatorii de Tik Tok, cele mai acceptate produse media ar fi emisiunile culinare (67%), Interviuri video (69%), Emisiuni culturale (70%), Reportaje despre oameni (79%), Video despre probleme locale (86%), Știri locale (84%), Știri naționale (80%), Interviuri (67%), Reportaje text (65%), Reportaje Foto (87%), Întâlniri cu administrația locală (73%), Întâlniri în cartiere (57%), Întâlniri cu experți (85%).

ziuadeazi.md