Logo și slogan turistic pentru raionul Cahul

Logo și slogan turistic pentru raionul Cahul

Ieri, 3 aprilie, în incinta Consiliului Raional Cahul a fost prezentat logoul și sloganul turistic al raionului Cahul.

Logo-ul turistic  al raionului Cahul este o marcă turistică unică în zona de sud a Moldovei ce are drept scop promovarea raionului Cahul ca destinație turistică.

Logo-ul este constituit din două elemente principale: floarea de nufăr și covorul tradițional, îmbinând astfel prin elementele sale respectul față de  tradiții și valorile naționale ale neamului. Covorul reprezintă nu numai un element de valorificare a tradițiilor, ci și de ascensiune, de creștere și de dezvoltare cultural-turistică a zonei de sud, evidentă prin lipsa marginii (granițelor) și ascensiunea liniilor verticale.  

Nufărul – elementul principal al logo-ului, reprezentând zona sudului, floarea se conturează datorită literelor (CAHUL) ce îi prefigurează silueta. 

Covorul național, constituie elementul de fundal al logo-ului ce scoate în evidență nufărul, înglobează în sine elemente ca:

Liniile drepte ce simbolizează calea dreaptă în viață, ascensiunea socială și mărirea.

Romb cu laturi prelungite – simbolul belșugului si al păcii.

Hora reprezentată prin omuleții stilizați pe verticala covorului – reprezintă simbolul unității naționale.

Culorile: logo-ul are la bază culorile: roșu, verzui-galben (olivă) închis și deschis, negru și alb. Pentru a-i spori vizibilitatea și de a avea un impact vizual cât mai mare, logo-ul trebuie folosit pe fundal alb sau deschis la culoare.

Semnificația culorilor.

Roșu. Culoarea iubirii arzătoare, a vieții. De aceea, căldura, focul, pasiunea și entuziasmul culorii este perfecta pentru redarea dansului moldovenesc (hora) din logo, motiv folosit des în piesele de artizanat de la sudul Moldovei. 

De asemenea, în roșu este reprezentat și simbolul belșugului, păcii, prezent în logo.

Galben-verzui (olivă) închis și deschis. În simbolistica populară, această culoare semnifică viața și este o culoare a păcii. O altă semnificație a culorii verde oliv în combinație cu linia dreaptă, este una geografică și semnifică câmpiile.

Negru – culoarea semnifică simbolul sobrietății, înțelepciunii și decenței. Această culoare scoate în evidență nufărul alb din imaginea logo-ului. Alb – un simbol al purității, păcii și inocenței.

Precizăm că elementele de identitate turistică ale raionului au fost aprobate de consilierii raionali la ședința ordinară din 22 martie curent. Ulterior, Secția cultură a Consiliului Raional Cahul urmează să înregistreze logoul și sloganul turistic în Registrul Național al Mărcilor și să elaboreze Regulamentul cu privire la modul de utilizare a mărcilor turistice din raionul Cahul care va prezentat spre aprobare Consiliului Raional Cahul.

Articole similare