Apelurile de urgență la 112, mai rapide: Sistemul informațional va fi actualizat complet

Apelurile de urgență la 112, mai rapide: Sistemul informațional va fi actualizat complet
© sursa: 112

Sistemul informațional automatizat al Serviciului național unic pentru preluarea apelurilor de urgență 112 va fi actualizat complet. Soluția inovatoare “Omda Incident” va fi implementată de compania norvegiană OMDA și va optimiza performanța răspunsului în situații de urgență, scrie jurnal.md

Noua soluție digitală va eficientiza comunicarea între serviciile specializate de urgență, gestionarea apelurilor și asistență pentru expediere, îmbunătățind performanța și conducând la eficiența procesului de economisire a costurilor.

De asemenea, în aplicația CoordCom a fost integrat instrumentul „Caller Location 112”. 

Prin funcționalitățile sale, instrumentul „Caller Location 112” permite localizarea exactă a apelantului în momentul apelului de urgență, folosind date GPS și rețele de telecomunicații și va optimiza semnificativ capacitatea de planificare și alocare a resurselor prin oferirea unei imagini clare a locației incidentelor, reducând timpul de răspuns al echipelor de intervenție.

Totodată, pentru prima oară, Centrele de preluare a apelurilor de urgență 112 vor avea formatori în organizarea programelor de instruire.

Noua subdiviziune va gestiona programele de formare profesională și continuă a personalului, concentrate pe pregătirea operatorilor Serviciul 112 pentru a gestiona situațiile de urgență la cele mai înalte standarde.

Articole similare