piatasud.md

Profilul vârstnicului, consumator de informații, cititor activ al www.ziuadeazi.md

Profilul vârstnicului, consumator de informații, cititor activ al www.ziuadeazi.md

În cadrul unui studiul a fost realizat în septembrie 2024, în municipiul Cahul, au fost analizate necesitățile de informare ale persoanelor vârstnice, o categorie de populație adesea vulnerabilă la propaganda și dezinformare.

Cercetarea efectuată de A.O. Cahul 2030, aduce o perspectivă  asupra surselor de informare utilizate de vârstnici, a preferințelor lor pentru diferite tipuri de conținut media, precum și a nivelului de toleranță față de diverse forme de manipulare informațională.

Prin investigarea unui eșantion reprezentativ de 610 respondenți cu vârste între 50 și 80 de ani, studiul evidențiază modul în care televiziunea, rețelele de socializare, presa scrisă, radioul și întâlnirile directe contribuie la procesul de informare a vârstnicilor. 

Profilul vârstnicului, consumator de informații, cititor activ al www.ziuadeazi.md

Din cei 362 de persoane care au menționat că se informează de pe www.ziuadeazi.md 58% sunt femei și 42 % sunt bărbați. 

Chiar dacă până nu demult www.ziuadeazi.md era un site de limbă română, 22 % din respondenții care au menționat că se informează de pe platforma locală sunt vorbitori de limbă rusă. 

Aproximativ 80% din cei care au indicat www.ziuadeazi.md se informează din internet zilnic sau de câteva ori pe zi, iar pentru aproximativ 79% din respondenți, facebook este principala rețea de socializare utilizată, doar circa 11% sunt utilizatori de tik tok și doar 3% instagram. 

Ca și interes pentru produse media video, 60% din respondenți ar fi interesați de emisiuni despre bucate, 55% în dezbateri, 64% interviuri, 59% în emisiuni culturale, 64% în reportaje despre oameni și 80% în reportaje privind problemele locale. 

Drept fomat text online, 77% din respondenți ar accesa știri locale, 73% știri naționale, 73% interviuri, 63% reportaje și 

Drept format foto, 85% din respondenți ar accesa reportaje foto,  54% infografice și doar 19% ar accesa caricaturi. 

Ca și format offline de obținere a informațiilor, 65% din cititori ar merge la întâlniri în cartiere, aproximativ 60% ar fi interesați de întâlniri cu Administrația locală și 62% sunt interesați de întâlniri cu experții. 

ziuadeazi.md