Cetățenii din Moldova vor putea solicita ambulanța sau poliția printr-un singur click, utilizând o aplicație mobilă

Cetățenii din Moldova vor putea solicita ambulanța sau poliția printr-un singur click, utilizând o aplicație mobilă
© ravemobilesafety

Pe 15 noiembrie a avut loc semnarea acordului se colaborare dintre Serviciul 112 și „Gardy” S.R.L. Datorită acestui acord, cetățenii din Republica Moldova vor putea solicita servicii de urgență (intervenția ambulanței, poliției sau pompierilor) cu ajutorul unei aplicații, transmite diez.md.

Anatolie Viniciuc, directorul interimar Serviciului 112, a subliniat că acest parteneriat va reduce considerabil timpul necesar pentru colectarea datelor de la apelant de către dispeceratul 112, de la 60-120 de secunde la doar 5-10 secunde.

,,Această economie de timp în procesul de intervievare a apelantului va scurta și timpul de intervenție efectivă al serviciilor de urgență. Având acces la toate datele furnizate prin soluția tehnică a apelantului, nu va mai fi necesar să punem întrebări precum „Care este numele de familie?”, „Câți ani aveți?” sau „Unde vă aflați?”, deoarece aceste informații vor fi transmise automat prin aplicație. Datele respective vor fi integrate direct în fișa de caz și transmise rapid dispecerului, oferindu-i acces imediat la informații detaliate.”, transmite Anatolie Viniciuc, directorul interimar Serviciului 112.

Vladimir Rediboi, director Gardy S.R.L., a menționat că, în prezent, din punct de vedere tehnic, se testează un prototip. Acesta va fi supus evaluării pe o perioadă determinată, iar până la sfârșitul anului 2024, își propune să implementeze modificările bazate pe feedbackul primit de la 112, operatori, IGP și polițiștii care îl vor utiliza.

,,Obiectivul nostru este ca sistemul să devină cu adevărat util și valoros. Sistemul funcționează deja de patru ani în condiții reale, gestionând peste 1 000 de apeluri. În acest moment, ne concentrăm pe adaptarea și dezvoltarea lui pentru a fi utilizat la nivel de stat.”, potrivit lui Vladimir Rediboi, director Gardy S.R.L.

Acest acord stabilește un canal suplimentar de comunicare prin care utilizatorii pot transmite un apel de ajutor cu un singur click din aplicația gardy.me, fără a efectua un apel telefonic, și oferă informații esențiale precum numele, numărul de telefon și locația apelantului. Acest sistem va facilita transmiterea rapidă a cererilor către echipajele de intervenție și va contribui la eficiența resurselor alocate.

Gardy.me oferă acest serviciu gratuit pentru toți locuitorii Republicii Moldova, precum și pentru Serviciul 112. Canalul de comunicare stabilit va face ca procesul de solicitare a ajutorului să fie mai accesibil și mai eficient și va contribui la economisirea resurselor de stat prin optimizarea gestionării apelurilor de urgență. În continuare, urmează etapa de dezvoltare și implementare a sistemului.

Articole similare