Coridorul feroviar Nord-Sud va fi reabilitat grație unui grant de zeci de milioane de euro, acordat de Uniunea Europeană

Coridorul feroviar Nord-Sud va fi reabilitat grație unui grant de zeci de milioane de euro, acordat de Uniunea Europeană
© Imagine simbol

Uniunea Europeană va investi, sub formă de grant, 32 de milioane de euro în reabilitarea coridorului feroviar Nord-Sud din Republica Moldova, un proiect strategic esențial pentru conectivitatea țării cu rețelele internaționale de transport. Fondurile vor sprijini modernizarea infrastructurii feroviare, contribuind astfel la integrarea Republicii Moldova în rețelele de transport europene, transmite radiochisinau.md.

La 8 noiembrie, a fost semnat contractul de consultanță între Calea Ferată din Moldova (CFM) și reprezentatul companiilor Obermeyer Hellas și DB Engineering&Consulting,  care au câștigat licitația pentru furnizarea serviciilor de suport în implementarea și supravegherea lucrărilor de reabilitare a coridorului feroviar Nord-Sud: Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari.

Proiectul face parte din inițiativa Coridoarele Solidarității, care a fost lansată de Uniunea Europeană și care beneficiază de un sprijin financiar substanțial din partea acesteia. Pentru revitalizarea tronsonului Nord-Sud, suportul maxim oferit de UE este de 32 de milioane de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru modernizarea unui tronson feroviar esențial, care asigură legătura între regiunile nordice și centrale ale Republicii Moldova, precum și cu rețelele internaționale de transport.

Coridorul feroviar Nord-Sud va fi reabilitat pe o distanță de 375 de km, din care 128 de km de cale ferată sunt într-o stare nesatisfăcătoare și vor fi reparați cu sprijinul Uniunii Europene. Tronsonul reabilitat va asigura legătura cu mediul industrial situat în nordul și centrul Republicii Moldova, precum și cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău.

De asemenea, pe coridorul menționat se efectuează exportul, importul și tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. Totodată, acesta face legătura cu coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulești, fiind utilizat și pentru logistica mărfurilor transbordate în porturile dunărene și pe Marea Neagră.

Articole similare