Director interimar Apă-Canal Cahul: „Ceea ce-mi doresc astăzi de la mine este să ofer sau să depun acel efort care astăzi îl așteaptă cahulenii”
Din 22 martie Apă-Canal Cahul are un nou director interimar. Dionis Guglea este persoana cu studii în domeniul ingineriei, anterior membru a Consiliului de administrare a S.A: Apă-Canal Cahul. Cu ce probleme s-a ciocnit și cu ce soluții vine, am discuta în cadrul emisiunii InDirect din 28 aprilie 2021.
„Ceea ce-mi doresc astăzi de la mine, ca un conducător a întreprinderii este să ofer sau să depun acel efort care astăzi îl așteaptă cahulenii de la mine” afirmă D. Guglea.
Întreprinderea până la moment a avut nu cea mai bună reputație, întâmpinând probleme financiare și clienți nemulțumiți din cauza numeroaselor avarii de țeavă. Chiar dacă era la curent cu situația dată, doar devenind director a aflat cu adevărat situația în care se află întreprinderea.
“Ceea ce îmi propun eu astăzi nu este ca să lupt cu cineva. Este ca să facem sau să lucrăm cot la cot. Să depunem tot efortul ca întreprinderea să fie acolo unde ar trebui să fie” declară D. Guglea
În cadrul emisiunii s-au punctat câteva cauze a situației nefavorabile din cadrul întreprinderii.
În primul rând este vorba despre implicarea într-un credit din 2004 și din 2008. Până astăzi s-au achitat apr. 3 milioane de $ și mai sunt de achitat încă 3 milioane de $. În condițiile actuale fiind practic imposibil de acoperit acest credit vreodată.
O a doua problemă este pandemia, unde Comisia excepțională a interzis deconectarea de la rețea în caz de neachitare. Astfel oameni nu a avut responsabilitatea de a achita apa consumată. Datoriile la moment din partea consumatorilor fiind de apr. 3.5 milioane lei. De aceea, directorul vine cu un îndemn către locuitorii orașului să achite datoriile.
„Situația financiară a întreprinderii la moment este una delicată, nu vreau să spun că e proastă sau rea, pentru că multe lucruri urmează să le mai descoperim” susține D. Guglea.
S-au făcut deja câteva schimbări și unele mai urmează, în îmbunătățirea situației din întreprindere. Oamenii astăzi pot achita nu doar la poștă, dar și direct la sediul Apă-Canal (inclusiv și sâmbata), și prin Mpay sau MAIB online baking.
Se dorește formarea unei a 3-a echipe care va funcționa 24/24 și care va putea remedia avaria pe loc chiar dacă e noapte. Un prim accent a fost pus pe comunicarea și informarea cetățenilor prin intermediul rețelelor de socializare.
“Oricând sunt gata să răspund, să dau un interviu, să pregătim un comunicat pentru oameni” afirmă D. Guglea.
Așteptările pentru perioada ce urmează sunt în identificarea tuturor problemelor și să se caute soluții în rezolvarea lor.
„În calitatea mea de director interimar, eu o să depun maxim efort ca să fac o claritate în toate structurile și în toate domeniile” ne comunică D. Guglea.
Menționăm că numirea în funcție de director a fost drept efect a Hotărârii Curții de Apel Cahul care a anulat contractul fostului director.
Acest articol este produs cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a proiectului „Creșterea gradului de transparență a 5 autorități publice locale din raionul Cahul”, implementat de A.O. „Cahul 2030” și nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.