Înregistrarea online a statutului de șomer. Cum va funcționa sistemul
În Republica Moldova urmează să fie implementat sistemului informațional ”Înregistrare cu statut de șomer”. Conceptul acestuia a fost transmis, recent, Guvernului pentru examinare.
Noul sistem va permite persoanelor fizice să depună cereri pentru înregistrarea statutului de șomer. Totodată, în cadrul platformei vor fi livrate principalele notificări privind funcționarea sistemului. Cererea depusă online va fi recepționată și, ulterior, validată sau nu de către angajații Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Platforma va permite, la fel, suspendarea, restabilirea sau încetarea plăților de șomaj.
Utilizarea sistemului online va fi posibilă utilizând alte servicii guvernamentale de autentificare, semnare și interoperabilitate, cum ar fi: MPass, MSign, MLog, MNotify și MConnect.
Potrivit autorităților, implementarea unui model nou de înregistrare a persoanelor cu statut de șomer, prin digitalizarea acestuia, va duce la eficientizarea procesului de acordare a statutului de șomer și a dreptului la ajutorul de șomaj, simplificarea procesului de comunicare între șomer și subdiviziunea teritorială, între subdiviziunile teritoriale și instituțiile/autoritățile competente.