Publică un anunț
piatasud.md

Sfaturi utile pentru vizita la un centru de deservire auto

Sfaturi utile pentru vizita la un centru de deservire auto

În contextul înregistrării de către Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) a apelurilor ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, ISSPNPC amintește consumatorilor care sunt  principalele elementele  pe care trebuie să le cunoașteți atunci când planificați să vă reparați mașina.

Astfel, înainte de a încredința automobilul unui service de reparație auto fiți precauți:

 Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru această activitate;

  • Aveți dreptul să fiți informat!

– Preturile sunt libere: ele pot varia de la un operator la altul. Service-urile care au personal foarte calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot să practice tarife mai mari;

– Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;

– Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile la loc vizibil și lizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat.

  • Solicitați factura pentru serviciile prestate!

Agentul economic este obligat să întocmească o factură în 2 exemplare, originalul facturii însoțit de bonul fiscal se înmânează consumatorului.

Dacă service-ul nu dispune de formular tipizat, solicitați realizarea unui astfel de formular pe un suport durabil cu ștampila agentului economic, care să conțină informații despre denumirea agentului economic și adresa; numele clientului; data și locul efectuării reparației;- modul de calcul al intervenției realizate (manoperei); piesele de schimb utilizate (cantitate /preț);alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

  • Solicitați un deviz de cheltuieli!

Acest lucru va ajută să estimați costurile, el trebuie să conțină:

  • descrierea lucrărilor care se vor efectua;
  • lista pieselor de schimb;
  • termenul în care va fi efectuată reparația;
  • costul lucrărilor;
  • durata de valabilitate a devizului.

P.S. Dacă devizul de cheltuieli este semnat de ambele părți, el se poate transforma astfel într-un acord comercial și trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparație.

Nota de comandă (reparație) se redactează pe un formular și trebuie să cuprindă starea autoturismului în timpul reparației. Astfel, service-ul devine răspunzător de starea autoturismului și pentru orice pagubă produsă pe perioada intervenției.

  • Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite, atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație, consumatorul poate primi și solicita piesele avariate.
  • Primiți o garanție a lucrărilor efectuate! Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii Nr.105/2003 privind protecția consumatorilor. Pentru intervenția realizată fiecare agent economic aplică propria politică comercială față de clienți referitor la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.

Dragi consumatori, dacă ați întâmpinat vreo problemă la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu, nu ezitați să vă adresați la Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.

Ne găsiți la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51 sau  080 028 028 și pe adresa noastră: mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78.

Articole similare