piatasud.md

Ministrul Dan Perciun despre evaluarea curriculumului la matematică: „Ne dorim un curriculum modern, clar și aplicabil”

Ministrul Dan Perciun despre evaluarea curriculumului la matematică: „Ne dorim un curriculum modern, clar și aplicabil”
Sursa: MEC

Rezultatele evaluării curriculumului la matematică au fost prezentate recent în cadrul unui atelier cu participarea unor experți în educație, profesori și reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării. Procesul de evaluare a început în decembrie 2024 și a implicat 6 profesori de matematică, cu experiență vastă în predarea programelor naționale și internaționale de matematică. Alături de ei s-au aflat reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării și membri ai Grupului de experți naționali.

Ana Costaș, conferențiară universitară la Universitatea Tehnică a Moldovei, coordonatoarea grupului de evaluatori, a sintetizat rezultatele muncii echipei de evaluatori. Experta a prezentat concluziile grupului de lucru, menționând importanța coerenței pedagogice a curriculumului, relevanța acestuia în formarea competențelor și modul în care acesta răspunde realităților din clasă.

„Am urmărit să înțelegem nu doar dacă obiectivele sunt bine formulate, ci și dacă ele conduc spre competențe reale, aplicabile. A fost important pentru noi să analizăm și dacă sarcinile propuse elevilor stimulează gândirea critică și creativitatea”, a explicat Ana Costaș.

Evaluarea s-a bazat pe o metodologie bine structurată și pe o analiză comparativă cu programele de matematică din Estonia, Franța, Polonia și cu programul internațional Cambridge.

Participanții au subliniat că una dintre marile provocări ale curriculumului actual este echilibrul dintre teorie și aplicabilitate, dintre obiective și realitățile din clasă. În același timp, au fost recunoscute progresele în formularea competențelor și structurarea etapizată a conținuturilor.

Prezent la eveniment, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a subliniat importanța acestui proces: „Ne dorim un curriculum modern, clar și aplicabil, care să-i ajute pe elevi să înțeleagă sensul a ceea ce învață și să le ofere competențele de care au nevoie în viață. Această evaluare este un pas esențial în direcția corectă, bazat pe analize serioase și dialog între profesioniști.”

La finalul atelierului, echipa de evaluatori a formulat o serie de recomandări care vor fi înaintate Ministerului Educației și Cercetării. Acestea vor sta la baza unor eventuale revizuiri ale documentelor curriculare, cu scopul de a alinia mai bine predarea matematicii la nevoile elevilor.

Evaluarea curriculumului la matematică a fost făcută cu suportul proiectului „Transformarea educației în Moldova prin Școlile Model”, implementat de PNUD Moldova, cu sprijinul financiar al Norvegiei.

ziuadeazi.md
Susțineți financiar proiectul nostru