Vânzarea și cumpărarea mașinilor se va putea face și online
Începând cu 29 noiembrie 2024, tranzacțiile de cumpărare-vânzare a automobilelor, care deja sunt înmatriculate în Registrul de stat al vehiculelor, se pot face online, fără a fi nevoie ca Vânzătorul și Cumpărătorul să se deplaseze la subdiviziunile de înmatriculare a vehiculelor ale Agenției Servicii Publice.
Pentru aceasta, atât vânzătorul cât și cumpărătorul trebuie să dețină o semnătură electronică calificată, iar valoarea tranzacției nu poate depăși 685.000 lei (echivalentul a 50 de salarii medii pe economie pentru anul 2024).
„Astăzi facem un pas important în direcția digitalizării serviciilor publice și a adaptării lor la nevoile cetățenilor. Lansarea acestui nou serviciu de vânzare-cumpărare online a vehiculelor reprezintă un exemplu clar de cum tehnologia poate simplifica procesele administrative și poate economisi timp prețios pentru toți utilizatorii.
Ne dorim ca această inițiativă să fie doar începutul unui proces mai amplu de transformare digitală, prin care instituția noastră să devină un model de eficiență, transparență și accesibilitate. Prioritatea noastră este să fim mereu în serviciul cetățeanului, oferindu-i soluții rapide, moderne și sigure. Mulțumim tuturor celor care au contribuit la acest proiect și vă invităm să ne fiți alături în continuare pe acest drum al inovației. ”, a declarat în deschiderea evenimentului de prezentare a noului serviciu, directorul Agenției Servicii Publice, Mircea Eșanu.
Condiții la depunerea cererii
- Solicitantul serviciului trebuie să fie cetățean al RM, cu vârsta peste 18 ani.
- Ambele părți (cumpărător/vânzător) trebuie să dețină semnătură electronică calificată.
- În calitate de Vânzător poate fi proprietarul vehiculului (persoană fizică sau persoană juridică) sau un reprezentant împuternicit de către proprietar prin serviciul MPower.
În calitate de Cumpărător poate fi doar o persoana fizică. - Serviciul este disponibil pentru tranzacțiile care nu implică schimbarea numărului de înmatriculare.
- Vehiculul supus tranzacției trebuie să fie înregistrat deja în Registrul de stat al vehiculelor și să fie echipate cu plăcuțe de înmatriculare de tip nou (emise după anul 2015) și să dispună de certificat de înmatriculare valabil.
- Serviciul este disponibil pentru tranzacționarea vehiculelor care nu sunt supuse unor restricții sau interdicții legale și nu fac obiectul unui contract de leasing sau locațiune.
Avantajele serviciului electronic
- Tranzacția de vânzare-cumpărare a vehiculelor se face online, fără a fi nevoie să vă deplasați la subdiviziunile de înmatriculare a vehiculelor ale Agenției Servicii Publice.
- Contractul de vânzare-cumpărare a vehiculului este generat automat, în format electronic, fiind disponibil spre accesare din MCabinet.
- Certificatul de înmatriculare provizoriu, în format electronic, pe numele noului proprietar poate fi obținut imediat după validarea tranzacției de către ASP (în termen de cel mult o zi lucrătoare) și accesat din MCabinet sau din aplicația EVO.
- Certificatul de înmatriculare, emis pe suport de policarbonat, poate fi livrat prin MDelivery la adresa indicată de noul proprietar.
- Cetățenii Republici Moldova, aflați peste hotare, care dețin o semnătură electronica calificată pot efectua rapid tranzacțiile de vânzare-cumpărare a vehiculelor, fără a fi nevoie să se deplaseze pentru aceasta în țară.
Mai multe puteți citi AICI.