Publică un anunț
piatasud.md

Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „AGAPE” – Sprijin neîntrerupt pentru tineri”

Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „AGAPE” – Sprijin neîntrerupt pentru tineri”

În cadrul inițiativei „Promovarea serviciilor de tineret și educație nonformală din Cahul” echipa Centrului Regional de Dezvoltare Comunitară a realizat un interviu cu Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „AGAPE”, care se dedică susținerii tinerilor cu vârste între 10 și 24 de ani.

În această discuție, a fost evidențiată importanța și impactul profund pe care îl are CSPT „AGAPE” în comunitate, fiind mereu prezenți și oferind sprijin de neînlocuit. Pentru a afla mai multe detalii, vă invităm să citiți articolul integral. 

– De cât timp activează și care este scopul Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor din Cahul?

CSPT Agape a fost creat la 10 octombrie 2012, cu scopul de a ameliora starea de sănătate a tinerilor și adolescenților și de a crea premise benefice pentru dezvoltarea lor și integrarea în societate prin sporirea accesului la serviciile de sănătate prietenoase tinerilor.

– Care sunt valorile fundamentale pe care le promovați prin activitățile voastre?

Modul sănătos de viață, toleranță, non judecată, nonviolență, confidențialitate, anonimitate, acceptare, nondiscriminare.

– Organizați evenimente sau campanii prin care încercați să atrageți atenția asupra problemelor cu care se confruntă tinerii? 

Da, organizăm campanii informaționale în incinta CS la zile mondiale, activități în parc, ședințe de informare colaborativă, ședințe cu factorii de decizie, ș.a.

– Care sunt cele mai mari provocări și obstacole cu care vă confruntați în prezent?

Una dintre principalele provocări este dificultatea de a ajunge la fiecare tânăr în parte cu serviciile noastre. Iar principalul obstacol din activitate este  lipsa de cadre medicale de bază, precum ginecolog, dermatovenerolog, urolog, etc.

– Care sunt cele mai de succes proiecte în care ați fost implicați și care au avut un impact semnificativ?  

Unul din cele mai de succes proiecte în cadrul căruia am fost implicați, este YK Mobile din acest an, finanțat de UNICEF, în cadrul căruia am primit în donație o mașină clinică mobilă. Utilizând această mașină, găzduim instituțiile noastre în satele mai îndepărtate din raionul Cahul, astfel oferindu-le serviciile noastre în apropierea beneficiarilor. Încă un proiect de succes este Strategia de schimbare socială și de comportament în rândul tinerilor din raionul Cahu, pe probleme cheie (2017 – 2019)

– Ce categorii de activități oferiți tinerilor din Cahul și împrejurimi?

Noi oferim activități de informare, educare, comunicare, consiliere, servicii medicale, referire, servicii outreach și asistență organizator metodică, susținerea psiho-emoțională a adolescentelor în sarcină și ajutor psihosocial pentru profesioniști.

– Câți tineri beneficiază în prezent de serviciile centrului și care este feedback-ul lor?

În ultimul an am deservit 7200 de beneficiari prin servicii consultative, IEC și activități organizator – metodice. Ei apreciază nu doar că se observă rezultate pozitive în rezolvarea problemelor acestora dar și confidențialitatea serviciilor noastre. Mai mult decât atât, tinerii devin mai încrezuți și își dezvoltă respectul față de sine.

– Cunoaștem că în cadrul Centrului aveți voluntari, spuneți – ne cum arată programul tipic al unui voluntar care frecventează centrul?

Voluntarii noștri se întâlnesc la centrul nostru în zilele de marți și vineri. În aceste zile, coordonatorul de voluntari organizează ore informative și instrucționale. Apoi, voluntarii lucrează împreună la crearea materialelor informative pentru centrul nostru și la distribuirea acestora în teritoriu.

– Ce spun voluntarii despre experiențele lor la centru?

Voluntarii noștri au menționat că experiența lor la centrul nostru a fost una benefică. Mulți dintre ei au primit certificate de voluntar, care au fost binevenite celor care studiază peste hotare sau la facultățile de medicină. Acest lucru i-a ajutat să-și întărească încrederea în sine și să-și dezvolte abilitățile într-un mediu real de lucru. Deasemenea, participarea lor la activitățile centrului i-a ajutat să facă mai multe cunoștințe și să își formeze noi prietenii.

– Ce sfaturi aveți pentru tinerii care doresc să devină voluntari în cadrul CSPT „AGAPE”?

Dacă doriți să deveniți mai încrezuți în sine și să aflați cât mai multe despre modul sănătos de viață, vă invităm la CSPT „AGAPE”.

– Care este mesajul pe care doriți să-l transmiteți tinerilor și comunității din Cahul?

Mesajul nostru pentru tinerii și comunitatea din Cahul este că ne dorim ca fiecare tânăr să fie sănătos atât fizic, cât și emoțional. Vrem să știe că există specialiști disponibili să îi sprijine atunci când au nevoie în cadrul  CSPT „AGAPE”.

CSPT „AGAPE” îl puteți găsi pe str. Ștefan cel Mare 27, Cahul (Policlinica Cahul, etajul 5). Numărul de telefon: 0299 23-9-35. Adresa de email: cspt.agape@bk.ru

Acest interviu este realizat de Centru Regional de Dezvoltare Comunitară în cadrul inițiativei locale „Promovarea serviciilor de tineret și educație nonformală din Cahul”. Inițiativa este finanțată de Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ), în cadrul proiectului regional „Consolidarea Societății Civile în țările Parteneriatului Estic.

Partener al proiectului este Centrul CONTACT.

Articole similare