Parlamentul a armonizat unele prevederi ale legislației naționale în domeniul economic la acquis-ul UE. Unul dintre proiectele de lege care presupun acest lucru a fost votat în lectură finală și presupune promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online, care operează în Republica Moldova.
Implementarea prevederilor proiectului de lege va contribui la îmbunătățirea competitivității companiilor moldovenești în era digitală, promovând un mediu de afaceri mai echitabil și transparent.
Legea prevede reguli clare privind accesul la datele comercianților și consumatorilor, asigurând transparență în modul în care platformele gestionează aceste date. Aceeași lege va obliga platformele să ofere explicații și timp pentru ajustări și schimbări.
Astfel, furnizorii de platforme vor fi mai transparenți în modul de afișare a produselor afișate pe platformă și să împiedice favorizarea propriilor produse. Va fi obligatorie notificarea prealabilă cu cel puțin 15 zile, în cazul modificărilor, dar și justificarea în cazul în care se suspendă conturile comercianților.
Proiectul votat reprezintă transpunerea Regulamentului UE și va aduce mai multe avantaje pentru companiile din țara noastră care vând serviciile/produsele sale pe platforme precum Google Marketplace, Apple Appstore, Booking, Airbnb, Amazon, Ebay, Aliexpress etc.