Andrei Șeremet – proful care nu pune note de doi

Andrei Șeremet – proful care nu pune note de doi

Andrei predă de mai bine de 7 ani „Geografia” la Liceul Teoretic „D. Cantemir” din Cahul, instituție de învățământ cu predare în limba rusă.

„Venind la școală, eu ca profesor primesc o satisfacție enormă. De aceea am îndrăgit această profesie, nu m-am gândit la început când am mers la facultatea de geografie, am mers cu gândul că voi ieși un geograf, un specialist în mai multe domenii. Până la urmă mi-am ales profesia de pedagog și o îndrăgesc. O îndrăgesc în fiecare an, în fiecare zi” ne-a declarat Andrei.

Andrei Nicolaevici, cum îi spun elevii, este unicul profesor de geografie din școală, și chiar dacă e vorbitor de limbă română, nu i-a luat mult timp pentru a se adapta predării obiectului în limba rusă. Le-a spus elevilor că au 2 opțiuni, sau un profesor care nu este specialist în domeniu, dar vorbitor de rusă, ori un specialist bun cu un mic accent în vorbire. 

Spune că nu este darnic la note, dar nu practică să pună note de „2” ba chiar ar propune ca aceste note să fie eliminate.  

„Eu nota de doi mi-am exclus-o de mult, eu nu vad rolul acestei note. Noi nu avem nevoie de ea. Eu nu cred că sunt elevi care cunosc materia pe „2”. Doi e o notă de pedeapsă, dar pedeapsa poate fi și o notă de „5”. Când el (elevul n.r.) nu știe – 5 . Dacă vreau să demonstrez că cunoaște pe 5  – îi voi demonstra. Elevul deja nu vine stresant la ore, se primește o oră echilibrată, deschisă  o oră plină de emoții” a mai declarat Andrei Șeremet.

Spune că tineri specialiști nu se rețin mult în sistemul educațional nu din cauza salariilor ci din cauza multitudinii de sarcini adăugătoare pe care le au, mai ales la capitolul documentație 

„Ministerul, guvernarea trebuie să se implice la salarizare, la mulțumirea pedagogului. Daca nu este mulțumit pedagogul, nici realizările sale nu sunt atât de profunde. Documentația, avem o documentație până în gât. Mulți nu vin nu din perspectiva salariului, el cu timpul o să crească. Când vine un tânăr specialist și când vede cât are de făcut și cât are de monitorizat – el nu mai vrea nimic” declară tânărul profesor.

Pe de altă parte, Andrei Șeremet ne declară că sistemul de învățământ este prea încărcat: Avem prea multe ore. Dacă ar fi după mine, în geografie aș tăia jumătate de carte. Cine vrea să știe tot – să ia să învețe. Dacă vrem să fim specialiști – mergem la facultate și avem 4 ani , 6 ani  pentru a ne aprofunda”.

Și totuși, după părerea sa, cea mai mare problemă rămâne numărul mic de elevi, iar în Cahul, aceasta se resimte cel mai tare la școlile și liceele cu predare în limba rusă.

Acest material a fost realizat în cadrul proiectului „Implică-te, e simplu!” implementat de A.O. „Cahul 2030” în cadrul programului „Încurajarea tinerilor ca să devină cetățeni activi”, implementat de IREX Europe în parteneriat cu Centrul Media pentru Tineri, și co-finanțat de Uniunea Europeană.

Opiniile exprimate în acest material nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.

Articole similare