Publică un anunț
piatasud.md

Cetățenii vor putea solicita on-line 19 servicii de stare civilă

Cetățenii vor putea solicita on-line 19 servicii de stare civilă

Începând cu data de 23 martie 2023, Agenția Servicii Publice lansează în regim de pilotare prestarea a 19 servicii din domeniul stare civilă prin noua platformă de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE), elaborată în conlucrare cu Agenția de Guvernare Electronică.

Prin intermediul noii platforme, cetățenii vor putea solicita on-line următoarele servicii de stare civilă: certificat/duplicat/extras de pe actul de naștere, căsătorie, deces, divorț, de schimbare a numelui şi/sau prenumelui, certificat/duplicat de stabilire a paternității, certificat de capacitate matrimonială, certificat privind starea civilă, certificat explicativ, extras multilingv de pe actul de naștere, căsătorie, deces, aviz privind afirmarea/infirmarea schimbării numelui și/sau prenumelui, aviz cu privire la anularea și/sau modificarea actului de stare civilă.

Serviciile de stare civilă pot fi accesate online, prin intermediul portalului serviciilor publice: www.servicii.gov.md, de pe orice calculator sau dispozitiv mobil conectat la Internet, fără a fi nevoie să vă deplasați la subdiziunile teritoriale ale Agenției Servicii Publice.

Pentru a solicita online serviciile de stare civilă, prin intermediul noii platforme, beneficiarul trebuie să dispună de semnătură electronică, care se va utiliza la autentificare și la semnarea cererii depuse. Procesul de depunere a cererii este mult mai ușor, deoarece majoritatea câmpurilor sunt deja precompletate cu datele personale ale solicitantului, conținute în diferite sisteme informaționale. Astfel, încurajăm cetățenii Republicii Moldova să obțină o semnătură digitală.

Noua platformă permite solicitantului să comande servicii de stare civilă atât pe numele său, cât și pe numele rudelor (mamă/tată, soră/frate, fiu/fiică, nepot/nepoată (pe linia directă ), soț/soție) sau a persoanelor împuternicite.

În prezent, documentele de stare civilă comandate online pot fi obţinute de către beneficiar doar pe purtător de hârtie. Actele  pot fi ridicate la sediul unui centru multifunctional, pe care l-ați selectat atunci când ați plasat comanda, ori le puteți primi direct la adresa indicată, utilizând serviciul guvernamental de livrare MDelivery.

Serviciile de stare civilă, comandate online, se furnizează contra plată şi se achită prin intermediul serviciul guvernamental de plăți electronice MPay, utilizând orice instrument de plată la alegere, cum ar fi: cardul bancar, ApplePay/Google Pay, internet banking, plăți în numerar și monede electronice.

Mai multe informații despre procedura de solicitare a serviciilor de stare civilă prin intermediul noii platforme puteți afla pe site-ul ASP, accesând Ghidul utilizatorului platformei de dezvoltare a serviciilor electronice cu rol de solicitant al serviciilor din domeniul stare civilă, care descrie procedura de comandă a serviciilor.

Articole similare