Critici dure privind costurile exagerate ale drumului Leova-Bumbăta. Gligor: O risipă de bani, mai ales că pe partea română nu există infrastructura necesară

Critici dure privind costurile exagerate ale drumului Leova-Bumbăta. Gligor: O risipă de bani, mai ales că pe partea română nu există infrastructura necesară
© Sursa: voceabasarabiei.md

Președintele Partidului Schimbării, Ștefan Gligor, a lansat acuzații grave în legătură cu proiectul drumului Leova-Bumbăta, considerat unul dintre cele mai scumpe din Europa de Sud-Est. În cadrul emisiunii „Studiu politic” cu Nelly Sambriș, Gligor a declarat că investiția în acest drum, care a costat între 3 și 4 milioane de euro, inclusiv o parcare pentru 100 de camioane, a fost o risipă de bani publici, întrucât pe partea română nu există infrastructura necesară pentru a sprijini creșterea volumului de trafic.

S-au cheltuit sume exagerate, umflate artificial pentru a spăla bani, și avem cel puțin un caz de abuz de serviciu,” a afirmat Gligor, adăugând că Octavian Iachimovschi, adjunctul Procuraturii Anticorupție, a ieșit public cu detalii despre costuri.

Cu toate acestea, reacția autorităților competente întârzie să apară. Gligor a subliniat că un astfel de proiect nu ar fi putut fi realizat fără aprobarea ministrului Infrastructurii și a Comisiei pentru Situații Excepționale.

Parcarea pentru camioane, deși a costat 3,5 milioane de euro, rămâne nefolosită, deoarece drumul nu este pregătit pentru traficul greu, fiind doar un drum regional. Criticii spun că aceste cheltuieli uriașe nu sunt justificate în contextul infrastructurii deficitare de pe partea română, care împiedică transportul tirurilor.

Proiectul podului Leova-Bumbăta a stârnit critici și din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformându-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova. Această sumă ridică semne de întrebare serioase în privința eficienței utilizării fondurilor publice în contextul economic tensionat al țării.

Articole similare