Publică un anunț
piatasud.md

Înregistrarea digitală a drepturilor în registrul bunurilor imobile de către notari, disponibilă pe întreg teritoriul țării

Înregistrarea digitală a drepturilor în registrul bunurilor imobile de către notari, disponibilă pe întreg teritoriul țării
© Sursa: Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării

De astăzi, serviciul de înregistrare a drepturilor în registrul bunurilor imobile al Republicii Moldova de către notari este disponibil, în regim online, pe întreg teritoriul țării.

Serviciul a fost digitalizat de către Instituția Publică „Agenția de Guvernare Electronică”, Instituția Publică „Cadastrul Bunurilor Imobile” și Camera Notarială, în luna mai, curent. La prima etapă, de pilotare, certificatele respective puteau fi comandate online de către notari doar pentru bunurile imobile situate în orașul Chișinău și în raioanele Criuleni și Orhei.

Procedura de înregistrare a devenit mult mai simplă. Astfel, pentru a beneficia de acest serviciu, notarul depune cererea online pe Platforma de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE), în numele titularului de drept. Condiția obligatorie este faptul că imobilul respectiv a fost anterior supus înregistrării de stat, precum şi absenţa unor interdicţii, grevări asupra proprietăţii sau a altor împrejurări care împiedică executarea acestei înregistrări. De asemenea, notarul atașează la cerere actele juridice necesare, dacă acestea au fost perfectate ca documente electronice sau o copie a acestora semnată de către notar cu semnătură electronică calificată, dacă acestea au fost autentificate pe suport de hârtie. Documentele în temeiul cărora se efectuează înregistrarea nu vor conține parafă.

Odată cu înregistrarea dreptului de titular în registrul bunurilor imobile, atât notarul, cât și titularul de drept vor primi instant, în cabinetul virtual MCabinet, confirmarea înregistrării, reprezentată prin documentul digital – Certificat privind înscrierile în registrul bunurilor imobile.

Certificatul poate fi recepționat și pe suport de hârtie la sediul Centrului multifuncțional al Agenției Servicii Publice (ASP) selectat de beneficiar, precum și cu livrare, prin intermediul serviciul guvernamental de livrare MDelivery, la adresa indicată de solicitant. Achitarea tarifelor pentru prestarea serviciilor respective se realizează doar prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.

Serviciul a fost dezvoltat în cadrul Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de AGE, cu sprijinul Grupului Banca Mondială.

Articole similare