Inspectoratul fiscal a lansat un sistem de evaluare a gradului de satisfacție a contribuabililor
Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a lansat astăzi în regim de pilotare Sistemul Informațional Automatizat „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor”, soluție informațională destinată pentru a determina nivelul de satisfacție a contribuabililor în raport cu serviciile prestate de către autoritatea fiscală națională.
Potrivit instituției, obiectivele de bază ale noului sistem informațional sunt: determinarea opiniilor contribuabililor pentru a oferi posibilitatea de a analiza și modifica procedurile/metodologiile; optimizarea și/sau ajustarea proceselor Serviciului Fiscal de Stat în baza feedback-ului contribuabililor; determinarea nivelului de satisfacție al contribuabililor.
Pilotarea SIA „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor” presupune plasarea chestionarului pe pagina-web www.sfs.md, precum și în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”.
„De asemenea, chestionarul va putea fi completat de către contribuabili la momentul vizitei în oficiile SFS, cu sau fără ajutorul intervievatorilor (funcționari fiscali), prin intermediul dispozitivelor electronice amplasate în cadrul Direcțiilor deservire fiscală. Această metodă va fi disponibilă în toate structurile respective din municipiile Chișinău şi Bălți, raioanele Soroca, Drochia, Glodeni, Ialoveni, Orhei, Strășeni, Anenii Noi, Leova, Cantemir, Cimișlia și Cahul”, indică SFS.
Termenul de pilotare al SIA „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor” este de 30 zile.
Implementarea SIA „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor” a fost realizată cu suportul Băncii Mondiale, în cadrul Proiectului de Modernizare a administrației fiscale.