Publică un anunț
piatasud.md

Centrul ASP Cahul va perfecta semnături electronice

Centrul ASP Cahul va perfecta semnături electronice
© Imagine simbol

Proiectul-pilot de eliberare a semnăturilor electronice calificate în cadrul centrelor multifuncțioale ale Agenției Servicii Publice (ASP) a fost extins în trei noi localități.

Este vorba despre centrele multifuncționale din Cahul, Bălți și Basarabeasca, unde serviciul va fi prestat doar persoanelor fizice, până pe 16 septembrie 2024.

Potrivit ASP, proiectul de eliberare a semnăturilor electronice calificate va fi extins pe parcurs în toate centrele multifuncționale din R. Moldova.

„Agenția Servicii Publice încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă. Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a utiliza aplicația mobilă EVO, accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice precum cele de stare civilă – certificate de naștere, căsătorie etc., extras din Registrul de stat al populației privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie etc.), extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil etc., extras din Registrul de stat al vehiculelor privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului, extras din Registrul de stat al uniților de drept”, notează ASP.

Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?

Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:

  • Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
  • Să completeze online formularul electronic;
  • Să achite serviciul prin MPay;
  • Să se prezinte la CM cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată cu semnătura olografă și confirmarea plății.

Cetățeanul se poate apropia la unul din centrele menționate mai sus pentru a prelua dispozitivul criptografic.

Dispozitivul criptografic ePass 2003 costă 135 de lei, serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an – 200 de lei, iar serviciile de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata cu termen de valabilitate doi ani – 350 de lei.

Articole similare