Publică un anunț
piatasud.md

Lăcrămioara Renița, visul devenit realitate — povestea unei mici afaceri de succes

Lăcrămioara Renița, visul devenit realitate — povestea unei mici afaceri de succes

Renița Lăcrămioara, mămică a doi copii, a pus bazele micii afaceri Diamant Event Agency în urmă cu șapte ani, la Cahul. Ea organizează evenimente speciale, cum ar fi nunți, botezuri și petreceri private, oferind servicii complete și personalizate pentru a face aceste evenimente cât mai frumoase și memorabile.

Lăcrămioara, cum ai ales să mergi pe acest drum?

Am început, de fapt, ca vânzător consultant într-un salon de rochii mireasă, unde am participat și la amenajarea sălilor de nunți, ceea ce mi-a plăcut foarte mult. Ulterior, am lucrat trei ani la o agenție de decor, de la care am plecat pentru că nu vedeam perspective de creștere. Am încercat să mă dezvolt în alt domeniu, însă am realizat peste o perioadă că în inima mea, în mintea mea, trăiesc și respir cu decorul.

Povestește-ne despre agenție. Cum ai lansat această afacere?

Agenția mea a făcut primii pași în 2016, când a fost organizată Parada Mireselor la Cahul. Atunci am hotărât să le propun organizatorilor acestui eveniment să creez zone foto pentru ei și să amenajez scena unde se va finaliza parada. Am schițat ideile, am fost și am cumpărat tot ce era necesar și astfel ne-am lansat ca Diamant Event Agency. A fost o experiență foarte frumoasă, care mi-a dat un sentiment de mândrie, ca atunci când înțelegi că visul tău devine realitate.

Cum s-a dezvoltat afacerea de-a lungul timpului?

La început clienții se împărțeau în două categorii, cei care mă știau deja și aveau încredere, și cei care auziseră de mine, dar aveau dubii. Cert este că după ce am lucrat împreună, toți au rămas mulțumiți, ulterior clienții noștri veneau doar din recomandări, fapt care persistă până în prezent.

Apoi, timp de un an, am pus accent pe promovare. Am vrut să creez din numele agenției un brand, în așa fel încât fiecare om să știe cine-i ”Diamant”, cu ce se ocupă și ce spectru de servicii prestează. M-am promovat pe Instagram și Facebook. Am analizat toate instrumentele de promovare cu și fără plată, am adunat materialul, am facut paginile și m-am lansat pe toate grupurile din regiunea de Sud.

Anul 2020, perioada pandemiei, a fost anul în care am cercetat și acumulat experiență. Am continuat să mă documentez, să creez concepte noi, pentru că știam că perioada de restricții se va termina odată și odată. Iar eu am avut timp de reinventare.

Ce servicii le oferi clienților tăi și care sunt prețurile?

Când am deschis agenția, am pornit de la premisa ca atunci când un client vine la noi, acesta să primească un pachet întreg de servicii, care să-i ușureze pregătirile pentru nuntă. Începând de la decor sală, decor acasă la mire, ”Dimineața Miresei”, servicii de catering, fum rece, buchetul miresei, Candy Bar, până la închirierea mașinilor cabriolet și limuzine.

Prețul serviciilor diferă de la un decor la altul. Totul depinde de bugetul pe care și l-a preconizat clientul. Noi avem în listă servicii pe care și le poate permite oricine. De exemplu, amenajarea unei zone foto începe de la 2500 de lei. O sumă maximă nu există, pentru că totul depinde de dorințele clientului.

Având în vedere că la Sud există mai multe agenții care prestează servicii asemănătoare, cum faci față concurenței?

Eu nu am concurenți, eu am doar colegi de breaslă. Așa consider și am considerat dintotdeauna. Nu știu cum mă văd ceilalți în oraș, ce părere au, dar dacă ei poartă în suflet aceeași dragoste față de decor și creație ca mine, atunci pot să zic că suntem ca o familie.

Ce se prevede pentru anul 2023, care sunt tendințele în materie de decor?

Tendințele anului 2023 vor fi evenimentele cu tematică de tropice, astfel, în ikebana clasică cu flori vor fi adăugate frunze verzi și diverse plante tropicale, flori roz fucsia, oranj și albastru electric. Combinații fresh care vor crea întreaga atmosferă a evenimentelor. De asemenea, rămân populare inscripțiile neon și combinațiile clasice de culori alb/verde.

Am așa clienți care îmi spun: ”Uite, Lăcrămioara, eu nu știu ce vreau pentru nunta mea, nu am idee, am văzut lucrările tale și știu că o să faci să fie foarte frumos, de aceea mă bazez pe tine”, aceștia sunt clienții mei preferați.  La aceste nunți iau naștere și se dezvoltă cele mai noi decoruri, cu cele mai noi accesorii, noi tendințe, iar ei când intră în sală sunt fascinați și asta e cea mai mare recompensă pentru mine.

Ne străduim să le facem pe plac clienților și să fim în pas cu tendințele, pentru că nu este un succes mai mare decât să fii în top și să evoluezi. Oamenilor trebuie să le dai diversificare și să înțelegi gusturile fiecăruia. Aceasta este o zi foarte importantă din viața lor și trebuie să le dai șansa de a alege, de a-și împlini visurile.

Care sunt recomandările tale pentru persoanele care sunt interesate să apeleze la o agenție de decor?

În primul rând, să stabilească data concretă a evenimentului. Să broneze sala și să angajeze agenția măcar cu șase luni înainte de petrecere. Pentru că în plin sezon avem programate un număr limitat de evenimente. Deși am avut un moment când am organizat decorul pentru o nuntă având doar două zile la dispoziție, însă aceasta este o excepție.

Care sunt planurilie pentru viitor?

Planurile de viitor sunt grandioase. Vreau o dezvoltare complexă a serviciilor noastre. Iar visul și scopul meu pentru următorii doi ani este să deschid școala de decor ”Diamant”, unde fiecare persoană creativă, care se regăsește în acest domeniu, să aibă posibilitatea să se instruiască.

Articole similare