Mandatul avocatului va putea fi emis electronic – un nou pas spre digitalizarea justiției
Formularul mandatului avocatului și avocatului stagiar va putea fi întocmit sub forma unui document electronic, semnat cu ajutorul semnăturii electronice calificate. Prevederea se regăsește în proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (privind forma electronică a mandatului avocatului), aprobat astăzi de cabinetul de miniștri.
Astfel, odată cu această facilitate, se simplifică procedura de contractare a serviciilor de asistență juridică la distanță. Prin această măsură, Ministerul Justiției modernizează și contribuie la digitalizarea serviciilor juridice de calitate. Totodată, proiectul aduce justiția mai aproape de cetățenii din diasporă, care au nevoie de asistență juridică pentru soluționarea situațiilor care apar pe teritoriul Republicii Moldova. Noua reglementare va sprijini și implementarea E-dosarului, o platformă ce automatizează procesul de depunere a cererilor în instanță și distribuirea materialelor în format electronic.
Modificările aduse prin acest proiect de lege vizează Legea nr. 1260/2002 privind avocatura, precum și actualizarea Codului de procedură penală, Codului de procedură civilă, Codului de executare, Codului administrativ și Codului fiscal, pentru a integra complet utilizarea documentelor electronice.
Până la modificare, formularul mandatul avocatului se imprima pe hârtie, cu aplicarea ștampilei avocatului. Proiectul prevede și consacrarea la nivel de lege a zilei profesionale „Ziua avocatului”, care se va marca anual la data de 9 septembrie.