Publică un anunț
piatasud.md

Instruirea online. Afacere-exemplu pentru sistemul de învățământ

A revenit din SUA și a pornit o afacere dedicată copiilor. Este vorba de directoarea Mariana Pascal. Apoi a început să predea cursuri de limbă engleză și pentru maturi.

Recent, școala pe care a înființat-o a dezvoltat și un program de predare a programării și robotică. Acum aici învață peste 140 de copii din mun. Cahul.

Odată cu izbucnirea pandemiei și decretarea stării de urgență,activitatea instituției a suferit schimbări.

„Înaintea perioadei de carantină în această încăpere era gălăgios, erau mulți copii și mirosea a copilărie,a adolescență. Acum această liniște devine neobișnuită și deranjantă pentru mine, cea pentru care gălăgia copiilor este relaxantă, nu deranjantă”, susține Mariana.

Lecțiile nu au stopat. Sediul spațios al academie e pustiu, lucrează de una singură la calculator, ceilalți profesori lucrează de acasă. Măsura drastică de a schimba modul de activitate a venit din start, cum au fost închise școlile. Acum procesul educațional este bazat pe predarea online.

„Mi-aș fi dorit ca elevii noștri să fie în încăpere, nu virtual. Copii la rândul lor sunt entuziasmați de lecțiile online, pentru ei este o încercare nouă. Ca orișice adolescent ei sunt pasionați de device-uri și tehnologii. Unul dintre ei chear mi-a sugerat ca după perioada de carantină să continuăm în regim online” ne mai spune Mariana.

Spune că nu a fost simplu la început, chiar dacă are certificat internațional în predarea online ”International House” , încă nu a avut posibilitatea de a-l aplica în practică: „M-am mobilizat spre predarea online în această perioadă, am și ghidat un profesor din cadrul Kids Academy din cauză că nu toți profesorii predau online”.

Dat fiind faptul că Ministerul Educației solicită profesorilor să desfășoare instruirea online a elevilor, Mariana vine cu un șir de recomandări, bazate pe experiența personală.

„Un sfat pentru alți profesori ce se tem de lumea virtuală. Aș sugera să planificați o lecție simplă așa cum obișnuiți, după care vă gândiți cum ați putea-o desfășura in regim virtual. În așa mod ideile vin mult mai repede și e mai ușor de lucrat. Noi nu folosim manualele mai mult de 10% din lecție. Încercăm să folosim mai mult account-urile google, pentru ca elevii să-și aleagă singuri nickname-ul personal. După care învățăm vocabularul, lecții audio… toate cursurile le testez personal pe device-ul meu, încerc și văd cum se poate lucra pe partea cealaltă a ecranului” ne-a mai declarat Mariana Pascal.

Pentru a preda online este nevoie nu doar de calculator și conexiune la internet, dar și de echipament specializat care ar permite interacțiunea mai bună cu elevii.

Lecțiile nu s-au oprit. Instituția e pustie. La calculator e doar Mariana Pascal. Ceilalți profesori lucrează de acasă. Măsura drastică de a schimba modul de activitate a venit imediat ce s-a decis închiderea școlilor. Acum procesul educațional are loc online.

„Mi-aș fi dorit ca elevii noștri să fie în încăpere, nu virtual. Pe de altă parte, copiii sunt entuziasmați de lecțiile online. E ceva nou. Ca orice adolescent, sunt pasionați de device-uri și tehnologii. Unul dintre ei chiar mi-a sugerat ca după perioada de carantină să continuăm în regim online”, ne-a spus Mariana.

Potrivit ei, la început nu a fost simplu, chiar dacă are certificat internațional în predarea online ”International House”, încă nu a avut posibilitatea de a-l aplica în practică: „M-am mobilizat spre predarea online în această perioadă, am și ghidat un profesor din cadrul instituției”.

Dat fiind faptul că Ministerul Educației solicită profesorilor să desfășoare instruirea online a elevilor, Mariana vine cu mai multe recomandări, bazate pe experiența personală: „Un sfat pentru alți profesori care se tem de lumea virtuală – planificați o lecție simplă așa cum obișnuiți, după care vă gândiți cum ați putea-o desfășura in regim virtual. În așa mod, ideile vin mult mai repede și e mai ușor de lucrat. Noi, nu folosim manualele mai mult de 10% din lecție. Încercăm să folosim mai mult account-urile google, pentru ca elevii să-și aleagă singuri nickname-ul personal. După care învățăm vocabularul, lecții audio… toate cursurile le testez personal pe device-ul meu, încerc și văd cum se poate lucra pe partea cealaltă a ecranului”.

Pentru a preda online este nevoie nu doar de calculator și conexiune la internet, dar și de echipament specializat care ar permite o interacțiune mai bună cu elevii.

Mariana Pascal folosește o tabletă interactivă cu care poate prezenta informația exact ca pe tabla din clasă. Această tabletă este destul de costisitoare. De asemenea, ea atenționează asupra modului de prelucrare a datelor cu caracter personal ale elevilor.

Deși acum toate orele se fac doar cu adolescenții, Mariana testează soluții de a preda engleza și celor mai mici, mai ales că primește permanent solicitări în acest sens și de la părinți.

Articole similare