Aeroportul Internațional Galați-Brăila a primit acordul ROMATSA
Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu un terminal de pasageri având o suprafață totală de 28.500 de metri pătrați și un terminal cargo cu o suprafață aproximativă de 5.500 de metri pătrați. Pentru a asigura eficiența maximă, turnul de control va fi integrat în terminalul de pasageri, care va dispune de 9 porți de îmbarcare. Lungimea pistei de decolare și aterizare va fi de 3.500 de metri, similară cu aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța, transmite zf.ro
„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.
Autoritățile menționează că aeroportul va reflecta identitatea orașului prin crearea unei zone de promenadă similară cu Faleza Dunării din Galați. Construcția aeroportului se va axa pe un concept ecologic, incluzând vegetație abundentă atât pe fațadele clădirilor cât și în interior, și tehnologii de vârf pentru a minimiza consumul și emisiile poluante. De asemenea, acesta va fi singurul aeroport din România dotat cu un spațiu expozițional, unde pasagerii vor putea vizita diverse expoziții și vor putea participa la numeroase evenimente culturale.
„Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Specialiștii au inclus în proiect o varietate de echipamente, sisteme și instalații, printre care se numără panouri fotovoltaice, sisteme inteligente de iluminat, stații de încărcare pentru autoturisme electrice, un sistem de supraveghere și analiză video bazat pe inteligență artificială (pentru detectarea bagajelor abandonate sau a vehiculelor care circulă în mod incorect), un sistem de monitorizare a pistei (pentru detectarea prezenței umane sau a vehiculelor), echipament de ultimă generație pentru scanarea bagajelor de cabină (care va permite păstrarea laptopurilor în bagaj), porți automate pentru verificarea cărților de îmbarcare și un sistem de automatizare a zonei tehnice.