Publică un anunț
piatasud.md

Experții în nutriție au numit brandurile de dulciuri care manipulează copii să-și dorească dulciurile

Experții în nutriție au numit brandurile de dulciuri care manipulează copii să-și dorească dulciurile

Kinder, Nutella, M&M’s, Oreo și Milka au intrat pe lista neagră. Experții îi acuză pe producători că exploatează slăbiciunile copiilor pentru a promova alimente nesănătoase și cer interzicerea ambalajelor atractive.

Producătorii de alimente folosesc culori vii, personaje animate și un design atractiv al ambalajelor pentru a atrage atenția copiilor către alimentele nesănătoase. La această concluzie au ajuns experții companiei Bite Back, deținută de celebrul bucătar britanic Jamie Oliver, după ce au realizat un studiu amănunțit.

Potrivit The Guardian, nutriționiștii au analizat 262 de produse cu ambalaje atractive pentru copii și au descoperit că 78% dintre ele conțin cantități mari de grăsimi, sare sau zahăr și pot fi dăunătoare sănătății. 67% dintre produsele cu desene animate pe ambalaj se încadrează și ele în categoria alimentelor nesănătoase.

„Unele companii folosesc ambalaje atractive pentru copii pentru a promova produse nesănătoase printre copii. Cele mai problematice sunt Kinder Surprise, M&Ms, Nutella, Oreo și Milka, care, ascunzându-se sub ambalaje colorate și atractive pentru copii, nu ezită să-și umple produsele cu zahăr și grăsimi”, se arată în raportul Bite Back.

Jamie Oliver însuși a acuzat producătorii de alimente că folosesc ambalaje special concepute pentru a „captura mințile copiilor” pentru a vinde mai multe alimente nesănătoase. „Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini vii sau forme noi și captivante, aceste companii le aleg pentru că știu că vor atrage atenția copiilor”, a declarat Oliver.

Printre companiile care utilizează activ astfel de tactici de marketing pentru a-și promova produsele se numără Mondelēz International, Ferrero, Mars, PepsiCo și Kellogg’s. Toate cele 58 de produse Mondelēz International atractive pentru copii au fost declarate nesănătoase. Același lucru este valabil și pentru 22 de produse Ferrero.

Pe baza rezultatelor studiului lor, experții au cerut guvernului să introducă restricții privind utilizarea ambalajelor atractive pentru produsele nesănătoase, pentru a proteja copiii de manipulare și pentru a preveni creșterea obezității infantile.

„Cerem guvernului să introducă noi reglementări pentru a limita această tactică sinistră a giganților alimentației nesănătoase, deoarece noi și copiii noștri suntem extrem de sensibili la manipularea marketingului și ne îndreptăm spre o criză de sănătate publică inevitabilă”, a declarat directorul executiv al Bite Back, James Toop.

Anterior, oamenii de știință chinezi au descoperit că ciocolata este nu doar un instrument excelent de slăbit, ci și o modalitate de a preveni formarea pietrelor la rinichi și apariția demenței.

Acest lucru este posibil datorită substanței numite teobromină, care se găsește în ciocolată. Aceasta este excelentă pentru arderea grăsimilor și este, de asemenea, un antioxidant natural cu efect antiinflamator. În plus, teobromina poate proteja creierul de boala Alzheimer.

Articole similare