Subscribe la telegramul nostru
Telegram

Andrei Spînu: Circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând cu 22 august

Andrei Spînu: Circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând cu 22 august

Anunțul fost făcut de Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu pe pagina sa de Facebook. 

„Lipsa investițiilor în Calea Ferată a Moldovei de zeci de ani și lucru făcut aiurea de guvernarea socialist-comunistă (de pe timpul lui Voronin, Dodon și alții) au dus la dezastru infrastructurii feroviare. Din păcate, circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând cu 22.08.2022. Cauza fiind alunecările de teren care au afectat infrastructura feroviară, mai exact este vorba de circa 350 de metri de cale ferată pe segmentul Colibaș-Giurgiulești. Astfel, trenurile marfare vor fi direcționate pe traseul Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulești” se spune în postare. 

Potrivit oficialului, Calea Ferată din Moldova urmează să acorde reduceri și modificări de tarife pentru transportul de marfă pe acest segment, de o manieră să nu afecteze interesele comerciale ale clienților. 

„În prezent, CFM lucrează la remedierea problemei cu proiectantul care a participat la construcția tronsonului feroviar în anul 2008 – în scurt timp, se vor face cercetări de geodezie și geologie pentru a vedea care au fost cauzele ce au dus la aceste alunecări de teren și cum ar putea fi prevenite astfel de situații în viitor. Tronsonul de cale ferată afectat, urmează să fie reabilitat – după ce vor fi identificate soluții inginerești fiabile” punctează Andrei Spînu. 

În același timp, potrivit ministrului autoritățile Republicii Moldova și a Ucrainei avansează în discuțiile asupra efectuării tranzitului trenurilor cu originea și destinația în Republica Moldova prin stația Reni fără a efectua control vamal.

Precizăm că tronsonul de cale ferată Giurgiulești – Cahul era folosit inclusiv la transportarea combustibilului, iar starea tronsonului permitea transportarea concomitentă a cel mult 10 cisterne.