Subscribe la telegramul nostru
Telegram

Transportatorii cer majorări. Prețul pentru un bilet Cahul – Chișinău ar putea depăși 300 lei

Transportatorii cer majorări. Prețul pentru un bilet Cahul – Chișinău ar putea depăși 300 lei

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale vine cu precizări privind solicitările transportatorilor privind majorarea tarifului la transportul interurban.

În cadrul mai multă întâlniri ale oficialilor cu asociațiile ce reprezintă transportatorii, acestea au prezentat solicitări de a dubla, chiar și a tripla, tariful aplicabil pentru călătoriile de pasageri – de la 1,37 lei/km la 1,85 lei/km.

Spre exemplu, dacă la moment tariful Chișinău – Bălți este 80 MDL, transportatorii doresc să fie 185. Un alt exemplu, Chișinău – Drochia, acum este 109 MDL, solicitarea este să fie 245 MDL. 

Prețul pentru un bilet Cahul – Chișinău, potrivit solicitărilor transportatorilor ar putea depăși 300 lei 

Aplicabilitatea tarifului de 70 de bani vs. starea parcului de autovehicule raionale și interraionale

Precizăm că, la momentul actual, tariful de bază este de 60 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categorie de confort clasa II și 70 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categoria de confort clasa I. Acest preț a fost stabilit la sfârșitul anului 2019, devenind aplicabil începând cu 2020. Din 2020, toți transportatorii au avut dreptul de a aplica un tarif de 70 de bani.

Majorarea tarifului din 2019 (cu 14 bani – clasa II sau 30 % și 22 bani – clasa I sau 45 %) a avut drept scop motivarea transportatorilor de a investi în parcul auto și de a asigura un nivel de siguranță și confort adecvat transportului de pasageri. În acest scop a fost instituită, inclusiv obligativitatea de a trece procedura de clasificare de confort. 

În anul 2020, atunci când a început procedura de clasificare, din 2600 autovehicule, 2074 au trecut procesul de clasificare, dintre care clasa I – 119 autovehicule, iar clasa II – 1941 vehicule.

În anul 2021, avem doar 37 de unități, care corespund clasei I de confort. De remarcat faptul că doar 30 % din numărul total de unități eligibile au trecut clasificarea, restul de 70% din autovehicule nici nu au fost prezente pentru clasificare, cu toate că această procedură este una obligatorie. 

Menționăm că aproape  80% din autobuzele antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de peste 16 ani. Doar 3,2% din autovehicule antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de până la 10 ani. 45% din autovehicule, aproape jumătate din tot transportul de pasageri, au o vârstă de peste 20 de ani.